روزهای مهاجرت یک کارآفرین و مشاور به آلمان @sahandbehnam
خلاصه سرتون رو درد نیارم، ما سوار شدیم و رفتیم و یک هفتهای کلی خوش گذروندیم (حالا مینویسم براتون) و شدش روز برگشتن ما 😋
خلاصه سرتون رو درد نیارم، ما سوار شدیم و رفتیم و یک هفته ای کلی خوش گذروندیم (حالا مینویسم براتون) و شدش روز برگشتن ما 😋
یادم افتاد که اون فرودگاه خراب شده لب مرزه و هرکی میاد با ماشین خودش میاد. زدم توی اینترنت، شکر خدا نه Uber داشت، نه MyTaxi, نه اون ساعتی که ما میرسیدیم قطار داشت. یعنی ما ۱۱ شب میرسیدیم و تا بیایم بیرون میشد ۱۲ شب. گوگل میگفت اولین قطار که اونم باید با یه اتوبوس میرفتیم سوارش میشدیم، ساعت ۴:۳۰ صبح حرکت میکرد! یعنی ما از مالاگا تا دوسلدورف ۲:۴۰ ساعته اومده بودیم، تا خونه ۶:۴۰ ساعته باید میرفتیم 🤪😂
هیچ راهی هم نبود. فقط فحش بود که به خودم میدادم با این بلیط خریدنم. به ملک گفتم بیا بیخیال پول بلیط برگشت بشیم. با یه پرواز دیگه بریم پاریس،۴،۵ روز بمونیم و سامیار رو ببریم دیزنیلند. البته بعد دیدم این خودش یه ۲۰۰۰ یورویی باز رو دستم خرج میزاره، خودم بیخیالش شدم. سرتون رو درد نیارم. رفتیم فرودگاه و ماشینی که اجاره کرده بودم رو پس دادیم و سوار گداایر شدیم برگشتیم فرودگاه لعنتی دم مرز 😩
تا از فرودگاه بیایم بیرون شد، ۱۲ شب. اگه شما یه تاکسی، اتوبوسی، چیزی دیدید، ماهم دیدیم.
از فرودگاه، شماره ۳تا تاکسی سرویس رو گرفتم. زنگ زدم گفت تاکسی الان نداریم. یک ساعت دیگه زنگ بزن. به دومی زنگ زدم، یه آهنگ پخش کرد که یعنی تو خواب نداری، ما داریم داداش. برو بخواب. سومی گفت تاکسی داریم، نیم ساعت دیگه میرسه بهتون، میشه کیلومتری ۲.۹ یورو! حساب کردم تا خونه میشد ۱۲۰ کیلومتر. یعنی ۳۵۰ یورو!
گفتم گرون فروشی داداش. Uber بود میگرفت کیلومتری ۲ یورو! گفت خودت باشی، این وقت شب ۵۰ کیلومتر بکوبی بری فرودگاه، مسافر ببری ۱۲۰ کیلومتر اونورتر و باز برگردی، کیلومتری چند میگیری؟ گفتم خبرت میکنم.
یهو دیدم یه ایستگاه اتوبوس از این اینترنتی ها جلومه و یه دختر چینیه توش وایستاده. رفتم دیدم نوشته ساعت ۰۰:۱۵ یه اتوبوس میره دویزبورگ و بعدش دوسلدورف. زدم تو گوگل مپ دیدم از دویزبورگ تا خونمون ۲۵ کیلومتره و با تاکسی هم بریم میشه ۶۰،۷۰ یورو. سریع رفتم خودمونو رجیستر کردم و ۴۰ یورو دادیم و رفتیم دویزبورگ. یک ساعتی تو راه بودیم. اونجا هم یه تاکسی گرفتم رفتیم خونه، ۶۰ یورو دادیم. ساعت ۲ صبح لِه لِه رسیدیم خونه.
خلاصه اینکه بلیط ۶۵۰ یورویی رو خریدم ۴۵۰ یورو، ولی عملا با پول غذا و نوشیدنی توی کابین و هزینههای تاکسی و پول چمدون و ... برامون ۸۵۰ یورو هزینه و کلی استرس و خستگی داشت. البته خوشحالم که از رو نرفتیم و به پرواز رسیدیم و کلی توی این یک هفته خوش گذروندیم. ولی درس عبرتی شد که تا بلیط ارزون دیدم، نپرم بخرم. اول ببینم فرودگاهش کجاست و پروازش چه شرایطی داره و ...
@dotDE