«هامبورگر دُم»

“هامبورگر دُم"
مراسم "هامبورگر دُم" نیز چون بازار آزاد شهر برمن تاریخچه‌ای طولانی دارد و سابقه‌اش به قرن یازدهم میلادی برمی‌گردد. در آن زمان تجار، صنعت‌گران و شعبده‌بازان در کلیسای شهر‌هامبورگ گردهم آمده و به فروش کالا و اجرای برنامه‌های سرگرم‌کننده می‌پرداختند. گرچه این کلیسا امروز وجود ندارد، اما مراسم آن همچنان سه‌ بار در سال، در بهار، تابستان و زمستان برگزار می‌شود و چهارمیلیون نفر را به سوی خود جلب می‌کند.