روزهای مهاجرت یک کارآفرین و مشاور به آلمان @sahandbehnam
مدتهاست دیگر کمتر خانهای در آلمان پیدا میشود که پنجره چند جداره نداشته باشد!
مدتهاست ديگر كمتر خانه اي در آلمان پيدا مي شود كه پنجره چند جداره نداشته باشد!
و شيرهاي آبي كه هم با دسته هايي كه زود آب باز و بسته مي شود و لوله هاي آبي كه مجهز به سرپيچ هاي كاهنده مصرف آب هستند.
فكر نمي كنم در آلمان بتوانيد خانه اي پيدا كنيد كه ساكنان آن از لامپهاي بي نهايت كم مصرف استفاده نكنند!
در خانه هاي مدرن و امروزي آلمان ديگر راه چاه آب وسط آشپزخانه نمي بينيد! از بيم اينكه يك قطره آب هدر رود! ساكنان خانه به همان جارو و تي كشيدن براي تميزي آشپزخانه بسنده مي كنند و اتفاقا خانه هاي تميزي هم دارند.
وسط حمامها هم معمولا خبري از راه چاه آب نيست!
تنها در وسط كابين دوش براي دوش گرفتن وجود دارد.
گفتم كابين دوش! حمامها كابين دوش دارند تا گرما و انرژي در آن محفظه نسبتا كوچك حفظ شود و كسي كه دوش مي گيرد نخواهد براي گرم كردن خود از اول تا آخر دوش آب گرم را باز نگهدارد! اينطوري نه آب هدر مي رود و نه انرژي گرمايي به هدر مي رود! قبض خانه هم سر ماه سرسام آور نمي آيد!! گرچه هزينه انرژي بسيار در آلمان گران است!
آلمانيها در دستشويي ها چيزي شبيه پادري هاي خودمان مي اندازند! يكي ورودي دستشويي و ديگري جلوي توالت فرنگي!
براي اينكه اينطوري تميز تر مي ماند و نيازي به شستشوي هر روز كف دستشويي آنهم با شيلنگ آب نيست! چون وسط محوطه دستشويي هم راه آب نيست!
@dotDE