روزهای مهاجرت یک کارآفرین و مشاور به آلمان @sahandbehnam
در دیزی زیادی باز نشده؟.. تاریخ طبری در وصف «عباسه» خواهر هارون الرشید مینویسد:
در دیزی زیادی باز نشده؟
تاریخ طبری در وصف "عباسه" خواهر هارون الرشید می نویسد:
او به "حلاوت مقال و طراوت دیدار و لطافت جمال و حسن صوت" مشهور بود.
هارون الرشید خلیفه مقتدر عباسی خواهرش را بسیار دوست می داشت اما متوجه بعضی ایماء و اشاره ها میان او و "جعفر برمکی"وزیر اعظم ایرانی اش شده بود.
خلیفه برای جلوگیری از شایعات و رفع مسئولیت،خواهر زیبا چهره و اغواگرش را به عقد جعفر برمکی در آورد البته با شرایط زیر:
۱:سوگند یاد کنند که همخوابه نشوند
۲:زیر یک سقف تنها با هم نباشند!
۳:با هم به تنهایی به باغ و دشت و دمن نروند!
کسی علت این عقدنامه صوری خلیفه را نفهمید ولی فقط "شش"ماه زمان نیاز بود تا تغییر سایز عباسه،خبر از شکستن عهد و سوگند بدهد! و البته فکر کنید که با این شرایط اگر" پاپ اعظم" هم جای جعفر برمکی بود چقدر می توانست مقاومت کند؟
به اتفاقات بعدی که منجر به قوم کُشی برامکه و ریشه کَنی انها شد کاری نداریم و باید در تاریخ خواند اما......
دوستان لابد شنیده اند که دولت اقتصاد محور و آکادمیک ما،به بسیاری از نور چشمی ها وشرکت های آنها دلار ۴۲۰۰ تومانی داده و به آنها گفته،شما را به خدا:
۱: سوء استفاده نکنید
۲:مبادا دلار را اینور و آنور خرج کنید؟
۳:پول را برای قطعه و دارو و خدمات فنی می دهم،قسم بخورید که جایی دیگر خرج نمی شود!
و بعد شرکت های خودروساز و دارویی و چای ساز و جارو برقی فروش و مال خر و.....
متفق القول گفتند:به سر مبارک قسم هیچ کاری نمی کنیم!شما دلارها رو بدید! چشم...
البته از زمان بارداری و بروز علائم نَه شش ماه بلکه چند هفته طول کشید و معلوم شد خودرو ساز ،چای وارد کرده و دارو فروش، تایر و قطعه ساز، کود و....و خلاصه هر کسی هر کاری خواسته انجام داده...
و نکته جالب اینجاست که اگر جعفر برمکی بشدت مجازات شد،اینجا نام این غارتگران اموال و پول های مردم حتی اعلام هم نمی شود!!!این نکته آخری بسیار جالب است.
از این متعجبم که چرا عده ای این بهشت برین را که هر کاری در آن قابل انجام است را می گذارند و می روند مثلا به آلمان که در آنجا مو را از ماست می کشند؟
باید به عقل بعضی ها شک کرد واقعاً.
آقا مطلوب تر از این مگر هست؟
مالیات هر قدر که دلت بخواهد بدهی یا اصلا ندهی!
امتحان نداده بالاترین مدارج دانشگاهی را طی کنی .تازه اگر امتحانی در کار باشد آنقدر سهمیه و متعلقات موجود است که نیازی به درس خواندن نیست.
ماشین ۱۵۰۰۰ دلاری وارد کنی با دلار ۴۲۰۰ و بعد با دلار ۹۰۰۰ تومانی آنرا بفروشی و کسی هم از تو سوال نکند.
موسسه مالی اعتباری تاسیس کنی و یک جا ۱۵ هزار میلیارد را بالا بکشی و راست راست در خیابان آنهم دست در جیب بگردی.
..خداییش در کجای دنیا چنین اوضاع مطلوبی هست؟
از عزیزان صاحب منصب و سرمایه دار مقیم اروپا و آمریکا که از آن همه نظم و دیسیپلینِ خسته کننده، به تنگ آمده اند درخواست می کنیم با بخشی از آن سرمایه های پاکِ خودشان در کشور کسب و کاری راه بیاندازند،
باور بفرمایند که نتیجه و سود آن شگفت آور خواهد بود البته البته اگر بتوانند بر آن وجدان و شرفی که سالها در بلاد کفر و با زحمت و رنج حاصل کرده
اند ،فائق آیند...
کمی تلاش لازم دارد...ببخشید اصلاً تلاشی هم لازم ندارد..
دکتر بهروز صادقی
تیرماه ۹۷
@dotDE