اکونومیست: رشد شرکت‌های آمریکایی با ۲ هزار میلیارد دلار استقراض!

اکونومیست: رشد شرکت‌های آمریکایی با ۲ هزار میلیارد دلار استقراض!

🔹امکان خلق پول بدون پشتوانه برای اقتصاد آمریکا موجب شده است توسعه شرکت های آمریکایی به منابع استقراضی وابسته باشد که موجب کاهش مقاومت اقتصادی این شرکت ها و همچنین کاهش تاب آوری اقتصاد آمریکا شده است.

🔹در حال حاضر در آمریکا بدهی گسترده و رشد بر پایه بدهی تنها مختص دولت این کشور نیست و ترازنامه های شرکت های آمریکایی نیز نشان از بدهی این شرکت ها دارد.

🔹بررسی ترازنامه های شرکت های آمریکایی نشان از آن دارد که این شرکت ها مجموعا بیش از ۲ هزار میلیارد دلار بدهی انباشت دارند.

🔹امکان استقراض این میزان از منابع مالی در عمل توانسته است تأثیر قابل توجه در عملکرد شرکت های آمریکایی داشته باشد درحالیکه شرکت های فعال در دیگر کشورهای جهان امکان استقراض منابع مالی در این حجم عمده را ندارند.

🔹روند افزایش بدهی شرکت های آمریکایی به قدری نگران کننده بوده که نهادهای بین المللی همچون صندوق بین المللی پول نیز در خصوص این مسئله به آمریکا هشدار داده اند.

🔹صندوق بین المللی پول اخیرا در بیانیه ای با تأکید بر ضرورت کاهش میزان استقراض شرکت های آمریکایی، این شرکت ها را به افراد سرمستی تشبیه کرده است که در حال باده نوشی از منابع استقراضی هستند و به فکر عواقب آن نیستند.

🔹در حال حاضر روند کنار گذاشتن دلار از نظام مالی جهانی آغاز شده و این روند میتواند به انحصار آمریکا در خلق بدون پشتوانه دلار پایان دهد. در این صورت هزینه تأمین مالی شرکت های آمریکایی نیز به شدت افزایش خواهد یافت.

🔹بنابراین میتوان گفت وابستگی رشد و توسعه شرکت ها به منابع استقراضی مقاومت پذیری این شرکت ها در برابر تکانه های اقتصادی را کاهش داده و به نوعی تاب آوری کل اقتصاد آمریکا را تحت الشعاع قرار داده است.
ادامه ی مطلب👇
http://moqavemati.net/28030
لینک کانال👇👇
@economy7
@economy7