🔴معجزه سپرده گذاری در بانک‌های ایران!. 🔴دولت هم وارد بازی نرخ سود شد

🔴معجزه سپرده گذاری در بانک‌های ایران!
🔴دولت هم وارد بازی نرخ سود شد

⏪حسین عبده تبریزی در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران:
🔹مردم با معجزه ای روبه رو هستند كه پول در بانك می گذارند و نرخ سودی می‌گیرند كه هیچ فعالیت اقتصادی به اندازه آن نرخ بازده ندارد
🔹این در شرایطی است که هیچگاه این تجربه را نداشته ایم که نرخ سود بانکی بالاتر از تورم باشد، اكنون نرخ سود بانکی به سپر تورمی تبدیل شده است.
🔹مردم ایران اكنون با معجزه جدیدی روبه رو شده و به آن اعتقاد دارند كه می توانند پول را در بانک بگذارند و بانک نیز سودی بدهد که خودش در تامین آن مشکل دارد، پس این معجزه یک جایی متوقف خواهد شد.
🔹 نرخ سود٢٠- ۲۵ درصد است و بازدهی کسب و کارهای ما هم این میزان نیست، و پرداخت این نرخ سود مشكل ساز است.
🔹قرار بود بازار بدهی کمک کند که تاریخ بدهی ها مشخص شود اما اکنون بازار بدهی از کارکرد خود خارج شده است و دولت نیز وارد بازی نرخ سود شده است.
🔹با نرخ فعلی جمعیت کشور که وارد بازار کار می‌شود، دولت مشکل اساسی برای اشتغال دارد.
🔹تامین مالی یا از نظام بانکی یا از بازار سرمایه صورت می‌گیرد این در حالی است كه مشكلات اساسی بازار پول گریبان بازار سرمایه را نیز گرفته است و این بازار نمی‌تواند عملکرد لازم را داشته باشد.

📚متن کامل را در لینک زیر بخوانید↙️
https://goo.gl/hj394m
لینک کانال👇👇
@economy7
@economy7