⭕️ مدیر طلبکار

#بیماریهای_مدیریتی

⭕️ مدیر طلبکار

این مدیر، همیشه خود را در برابر کارمندان طلبکار می داند و معتقد است که کارمندان نباید به خاطر وظیفه خود مستحق تقدیر باشند زیرا کارمند حقوق میگیرد که برای سازمان کار کند و اگر خوب کار کند در واقع وظیفه خود را انجام داده است و توقع دیگری جز دریافت حقوق نباید داشته باشد اما اگر ناقص کار کند باید جریمه شود.
این مدیران اصولا به گونه ای رفتار می کنند که همیشه کارمند بیچاره در موقعیت ضعف قرار گیرد و با استفاده از قدرتی که در مدیریت دارد کارمند را در پایین ترین نقطه نگه داشته و به گونه یک طلبکار با او برخورد می کند.

🔬طرز تشخیص
طرز رفتار خود را در قبال کارمندانتان از لحاظ تشویق و توبیخ، اظهار رضایت و عدم رضایت، قدردانی و انتقاد بسنجید و از خود بپرسید در چند مورد انتقاد شما از طرز کار همکارانتان غیر ضروری بوده است؟ آیا همانقدر که انتقاد می کنید تشویق هم می کنید؟

💊 طرز درمان
همیشه قبل از انتقاد و توبیخ، اندکی فکر کنید که آیا ابراز عدم رضایت شما واقعا ضروری است و آیا این امر نتیجه ای مثبت خواهد داشت؟ به همین ترتیب خود را چنان تربیت کنید که در جای خود قدردانی و تشویق نیز مغتنم شمارید.
لینک کانال👇
@economy7
@economy7