*…دانایی؛ فهم و شعور است، ربطى به مدرك تحصيلى ندارد…* @Addmin_ir 👈 ادمین 👤 پیج اینستاگرام👇 Instagram.com/economy.7 تبلیغات پذیرفته می شود. (اولویت با تبلیغات آموزشی و کارگاه ها)👇👇 @Addmin_ir پیام رسان(در صورت ریپورت بودن)👇 @ECONOMY7BOT
❇️لوازم نهادی تولیدمحوری و اشتغال مولد. ❇️اجرای الگوی تولید صنعتی مدرن در نظام ملی
❇️لوازم نهادی تولیدمحوری و اشتغال مولد
❇️اجرای الگوی تولید صنعتی مدرن در نظام ملی
⏹مساله در هم تنیدگی کشورهای در حال توسعه با مشکلهای بزرگ و کوچک فقر، نابرابری، بحران آب، بحران محیط زیست، یک مساله کوچک یا تازه نیست. به تعبیر یک نظریهپرداز توسعه، وقتی وارد هر کشور در حال توسعه میشویم با انبوهی از دورهای باطل بازتولیدکننده این نابسامانیها مواجه میشویم.
⏹با گذشت چند دهه از نظریهپردازی در زمینه توسعه، این توافق جمعی پدیدار شد که ریشه کل بحرانهای اصلی در کشورهای در حال توسعه و وجه مشترک همه دورهای باطل توسعهنیافتگی در این کشورها در آخرین تحلیل به دو مساله برمیگردد که این دو مساله عبارتند از بنیه تولیدی ضعیف و بهرهوری اندک.
⏹کانون اصلی فقر گسترده، عقبماندگی فزاینده و رودررو شدن با انبوه بحرانهای کوچک و بزرگ به این دو متغیر برمیگردد.
⏹اگر کشوری بتواند تکلیف خود را هم در مقام توصیف وضع موجود و هم در مقام تحلیل مساله و هم تجویز راهگشایی اندیشهیی کند، این امکان وجود دارد که از این بحرانها بر محور ارتقای بنیه تولیدی و افزایش بهرهوری در سطح ملی عبور کرد.
⏹اساس ماجرای توسعه و توسعهنیافتگی ناظر بر فاصله قدرت یا بنیه تولیدی کشورها از هم است
⏹تولیدی که میتواند نیروی محرکه نجات کشور باشد، تولید صنعتی مدرن است
⏹وقتی میگوییم تولیدمحوری، منظور مسلط کردن الگوی تولید صنعتی مدرن در نظام ملی است. باید دقت داشته باشیم که تولید صنعتی مدرن یک پدیده انتزاعی مربوط به گوشهیی از حیات جمعی انسانها به نام کارگاه یا کارخانه نیست.
⏹بعد از اینکه تکلیف مفهوم را مشخص کردیم و به صورتبندی نظری رسیدیم باید روی دو حیطه متمرکز شویم که کانونهای اصلی بازتولید توسعهنیافتگی در ایران هستند. این دو حیطه نخست در نظام قاعدهگذاری و دیگری در نظام تولید منافع است.
لینک کانال👇👇
@economy7
@economy7