بهای نفت با اوجگیری تنش میان کشورهای عربی خلیج فارس بالا رفت

بهای نفت با اوجگیری تنش میان کشورهای عربی خلیج فارس بالا رفت

💢 تارنمای بلومبرگ روز دوشنبه نوشت: در پی قطع روابط برخی از کشورهای عضو ائتلاف سعودی با قطر و بالا گرفتن تنش ها در میان کشورهای عمده تولید کننده نفت جهان، بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

⭕️بهای نفت در بازار نیویورک تا 1.6 درصد افزایش یافت و کاهش اخیر قیمت ها را جبران کرد.
عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات متحده عربی امروز اعلام کردند که روابط خود را با قطر قطع کرده و سفرهای دریایی و هوایی به مقصد این کشور تولید کننده عمده نفت و گاز حوزه خلیج فارس و از مبدا آن را، به حال تعلیق در می آورند. این تصمیم موجب شد تا بحرانی که بر سر روابط دوحه و تهران آغاز شده بود، بالا بگیرد.

⭕️گفتنی است که بهای نفت در هفته پیش به دلیل نگرانی از افزایش تولید نفت آمریکا و خنثی شدن کاهش تولید نفت اوپک و شرکای آن افت کرد و به زیر 50 دلار در هر بشکه رسید./ایرنا
لینک کانال👇👇
@economy7
@economy7