❇️ یادی کنیم از تک نرخی شدن نرخ ارز

❇️ یادی کنیم از تک نرخی شدن نرخ ارز

🔸مارکس یک جمله‌ای دارد که می‌گوید: « تاریخ خودش رو تکرار می‌کنه، بار نخست بصورت تراژدی، و بار دوم بصورت کمدی»
◽️خوبه یادی هم بکنیم از بهمن ۱۳۹۰، زمانیکه دلار در بازار آزاد ارز ۱۹۰۰ تومن شده بود.
◽️محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی، دستور تک نرخی شدن نرخ ارز در سطح ۱۲۲۶ تومان را داد.
◽️بهمنی با حضور در خبر ساعت ۱۴ شبکه یک سیما، افزود از یک هفته پیش، کمیته‌ای مشغول محاسبه ارز تک نرخی بود و به رقم ۱۲۲۶ تومن رسید.
۶۰۰۰ / ۴۲۰۰ = ۴۳٪
۱۹۰۰ / ۱۲۲۶ = ۵۵٪
◽️بهمنی ادامه داد: بنابراین مسافران، دانشجویان و هر کسی که نیاز به منابع ارزی داشته باشد از این به بعد ارز را با این نرخ به روش صحیح و کنترل شده دریافت می‌کند.
◽️وی افزود: همه مراجعان نیازمند ارزی برای واردات و یا تولید به هر میزان چه از طریق حواله و چه از طریق گشایش ال سی و روش‌های مختلف این ارز را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.
◽️بهمنی اضافه کرد: هم اکنون پایمان را فراتر گذاشته و گفته ایم از هر جای دنیا که نیاز دارند کالا وارد کنند برنامه ریزی می کنیم که در همان کشور ارز را به حساب فروشنده واریز کنیم و حتی نیاز به حواله نباشد.
◽️همچنین بهمنی گفت: برای تولید کنندگان و وارد کنندگان میزان ارز نامحدود است و هر میزان که بخواهند گشایش کنند در اختیار آنان ارز قرار می دهیم.
🔸قیمت دلار در بهمن ۱۳۹۱، درست یکسال بعد از فرمایش آقای بهمنی، شد ۳۷۰۰ تومن.✍️ دکتر پویا ناظران
لینک کانال👇👇
🔻 @economy7
🔺 @economy7