◀️درایت یا ساده زیستی! کدام مهمتر است؟. *محمد فاضلی

◀️درایت یا ساده زیستی! کدام مهمتر است؟
*محمد فاضلی

✏️این کشور به رئیس‌جمهور ساده‌زیست احتیاج ندارد، بلکه نیازمند رئیس‌جمهوری است که تصمیم‌های عاقلانه بگیرد. اگر رئیس‌جمهور این کشور ماهی یک میلیارد تومان حقوق بگیرد، چهار سالش می‌شود 48 میلیارد تومان. اما هر تصمیم درستش می‌تواند صدها میلیارد تومان برای کشور منفعت داشته باشد و هرتصمیم خطای او ده‌ها صدها میلیارد تومان خسارت به بار می‌آورد.
.
✏️رئیس‌جمهور باید به اصلاح نظام سیاست‌گذاری کمک کند، مجری قانون اساسی باشد، درک به‌روز از روابط جهانی داشته باشد، تصمیم‌های سخت و درست بگیرد، و ساختار نظام تصمیم‌گیری و اجرا را برای ارتقای ظرفیت دولت اصلاح کند.

✏️او باید از هدررفت میلیاردها دلار سرمایه ملی جلوگیری کند، میلیاردها دلار سرمایه خارجی جذب کند، جلوی میلیاردها دلار تخریب محیط زیست را بگیرد، و مسیرهای درستی به سوی آینده بنا نهد و مسیرهای غلطی را اصلاح کند که کشوری را به فنا می‌برند.

✏️رئیس‌جمهور اگر همه این ویژگی‌ها را داشته و ساده‌زیست هم باشد خوب است؛ اما ساده‌زیستی که ساده‌اندیش و از این قابلیت‌ها تهی باشد، همان ساده‌زیست بماند و پای در کفش قدرت نکند فضیلتش بیشتر است که ملت از زهد و ساده‌زیستی‌اش درس می‌آموزند و از ساده‌اندیشی‌اش رنج نمی‌اندوزند.
لینک کانال👇👇
@economy7
@economy7