⭕️ مدیر نزدیک بین

#بیماریهای_مدیریتی

⭕️ مدیر نزدیک بین

نزدیک بینی در مدیریت مانند نزدیک بینی چشم درجات مختلفی دارد ولی معمولاَ مدیرانی که فاقد «بصیرت مدیریت» هستند، دچار این بیماری می شوند. بعضی از مدیران اگر هر روز، وقت و بی وقت به اتاق ها و محل کار کارمندان خود سرکشی نکنند خیالشان ناراحت است . و یا در مواردی از بین زیر دستان، در بین کارکنان جاسوس و خبرچین می گمارند.
صرفنظر از روشهای مختلف کسب اطلاع، این مدیران همگی نزدیک بین هستند. اینها به جای آن که در کارمندان حس مسئولیت و وظیفه شناسی ایجاد کنند، بیهوده تلاش می کنند با ایجاد رعب و وحشت و سوءظن اوضاع را کنترل و مدیریت کنند. البته نظارت و بازررسی در مواردی لازم است، ولی اگر تا حد سرک کشیدن وسرزدن های پیاپی تنزل پیدا کند و در فاصله های زمانی کوتاه تکرار شود نشانه ضعف مدیریت است.

🔬 طرز تشخیص
در هفته یا ماه گذشته چند بار بدون جهت کارمندان خود را احضار یا به اتاق آنها سرک کشیده اید؟ چند بار صرفاً به اتکای حرف های دیگران و اطلاعات شفاهی درباره ی کارمندان خود تصمیم گرفته اید؟
در مورد اول سه بار در ماه قابل گذشت است اما در مورد دوم یک بار در ماه هم قابل تحمل نیست.

💊 طرز درمان
سعی کنید که نظارت خود را از طریق روش ها و سیستمهای اداری اعمال کنید و کمتر به اطلاعات شفاهی متکی باشید. به کارمندان خود حق تصمیم بدهید و از آنها مسئولیت بخواهید. برای ارزیابی میتوانید از گزارشهای پیشرفت کار استفاده کنید. دقت کنید که حضور و مراقبت دائمی شما نباید لازمه انجام کارها باشد. و مراقب باشید به خود شیرینی، کسانی که کارهای کوچک را نیز طوری انجام می دهند که چشمان شما آن را ببیند و یا خبر آن به شما برسد میدان نداده و توجه نکنید. و بیشتر هوای کارمندان بدون تظاهر را داشته باشید.
@economy7