✴️برون‌گرایی تنها راه خروج از سطح پایین تقاضای داخلی. ✴️درآمد خانوارها چه ‌زمان افزایش می‌یابد؟

✴️برون‌گرایی تنها راه خروج از سطح پایین تقاضای داخلی
✴️درآمد خانوارها چه ‌زمان افزایش می‌یابد؟
✴️ دکتر مسعود نیلی

​⏹ما هنوز یک مدل توسعه صنعتی برای کشور نداریم. سند استراتژی توسعه صنعتی کشور از سال ۸۰ و ۸۱ هنوز با جندین بار بازنویسی هنوز به صورتی که راهبرد مشخصی ارائه دهد درنیامده است.

​⏹برای اینکه درآمد خانوارهای شهری به سطح سال ۱۳۸۶ که قله درآمدهای خانوارهای شهری است بازگردد ۷ تا ۸ سال نیاز است. از این ۸ سال ۳ سال تا به امروز گذشته است.

​⏹صنعت ما الان ۲ برابر سال ۱۳۸۱ است اما مقدار تقاضا در حد همان سال است. این شکاف بزرگ منجر به کاهش درآمد واحدهای صنعتی و مشکل بخش تولید است

​⏹در واقع نوعی کاهش حقیقی ‏تقاضا رخ داده و با تزریق پول نمی‌توان آن را برطرف کرد؛ چرا که اساساً قدرت خرید اقتصاد کاهش ‏یافته و این در حالی‌است که بخش صنعت بی‌اعتنا به این اتفاق، روند رو به رشد خود را دنبال می‌‏کرده است.

​⏹اقتصاد ما چاره ای جز برون گرایی ندارد. کوچک شدن بازار و کم شدن تقاضای بازار داخلی در نهایت منجر به کاهش رشد صنعت کشور خواهد شد

​⏹نیاز به طی دوران گذاری است تا واحدهای صنعتی کشور که اساساً بر مبنای نیاز ‏داخل تولید می‌کردند، به بنگاه‌های صادرکننده تبدیل شوند. البته باید توجه داشت این دگردیسی ‏به صورت طبیعی و خودبه‌خود رخ نمی‌دهد.

❇️متن کامل این سخنرانی را در لینک زیر بخوانید↙️
https://goo.gl/raxvt8
لینک کانال👇👇
@economy7
@economy7