*…دانایی؛ فهم و شعور است، ربطى به مدرك تحصيلى ندارد…* @Addmin_ir 👈 ادمین 👤 پیج اینستاگرام👇 Instagram.com/economy.7 تبلیغات پذیرفته می شود. (اولویت با تبلیغات آموزشی و کارگاه ها)👇👇 @Addmin_ir پیام رسان(در صورت ریپورت بودن)👇 @ECONOMY7BOT
✴️برونگرایی تنها راه خروج از سطح پایین تقاضای داخلی. ✴️درآمد خانوارها چه زمان افزایش مییابد؟
✴️برونگرایی تنها راه خروج از سطح پایین تقاضای داخلی
✴️درآمد خانوارها چه زمان افزایش مییابد؟
✴️ دکتر مسعود نیلی
⏹ما هنوز یک مدل توسعه صنعتی برای کشور نداریم. سند استراتژی توسعه صنعتی کشور از سال ۸۰ و ۸۱ هنوز با جندین بار بازنویسی هنوز به صورتی که راهبرد مشخصی ارائه دهد درنیامده است.
⏹برای اینکه درآمد خانوارهای شهری به سطح سال ۱۳۸۶ که قله درآمدهای خانوارهای شهری است بازگردد ۷ تا ۸ سال نیاز است. از این ۸ سال ۳ سال تا به امروز گذشته است.
⏹صنعت ما الان ۲ برابر سال ۱۳۸۱ است اما مقدار تقاضا در حد همان سال است. این شکاف بزرگ منجر به کاهش درآمد واحدهای صنعتی و مشکل بخش تولید است
⏹در واقع نوعی کاهش حقیقی تقاضا رخ داده و با تزریق پول نمیتوان آن را برطرف کرد؛ چرا که اساساً قدرت خرید اقتصاد کاهش یافته و این در حالیاست که بخش صنعت بیاعتنا به این اتفاق، روند رو به رشد خود را دنبال میکرده است.
⏹اقتصاد ما چاره ای جز برون گرایی ندارد. کوچک شدن بازار و کم شدن تقاضای بازار داخلی در نهایت منجر به کاهش رشد صنعت کشور خواهد شد
⏹نیاز به طی دوران گذاری است تا واحدهای صنعتی کشور که اساساً بر مبنای نیاز داخل تولید میکردند، به بنگاههای صادرکننده تبدیل شوند. البته باید توجه داشت این دگردیسی به صورت طبیعی و خودبهخود رخ نمیدهد.
❇️متن کامل این سخنرانی را در لینک زیر بخوانید↙️
https://goo.gl/raxvt8
لینک کانال👇👇
@economy7
@economy7