سودآوری در ایران.. مرتضی یوسفی طهارم.. ♦️در اقتصاد مدیریت چهار نظریه در مورد سود آوری مطرح است

سودآوری در ایران

مرتضی یوسفی طهارم

♦️در اقتصاد مدیریت چهار نظریه در مورد سود آوری مطرح است.که عبارتند از
!- نظریه انحصاری سود
2-نظریه اصطحکاکی سود
3-نظریه ریسک و مخاطره پذیری
4-نظریه نوآوری

♦️کمتر بنگاه اقتصادی در ایران میتوان یافت که برمبنای نظریه های نو آوری و ریسک سودحاصل نماید.
به جهت شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر کشوراغلب بنگاه سود آور یا بر حسب نظریه انحصاری سود تحصیل میکنند ویا بر حسب نظریه اصطحکاکی که ناشی از تلاطمهای بازار است.

♦️نگاهی به هزینه های تحقیق و توسعه بنگاها با توجه به ذات اینگونه هزینه ها که برای
نو آوری بوده و همراه با مخاطره است. گواه این مطلب است.

♦️مادامی که نظریه های انحصاری و اصطحکاکی سود آوری در اقتصاد ما کارآمدترند انتظار تعقیب تحصیل سود از طریق نظریه های ریسک و نوآوری توسط بنگاهای داخلی منطقی نخواهد بود. و گروهای ذینفع و صاحب قدرت تمام تلاششان را خواهند نمود که شرایط تحصیل سود از طریق انحصار و ایجاد تلاطم در بازار برای بنگاهاشان مهیا باشد.
_اقتصادبازار
لینک کانال👇👇
@economy7
@economy7