*…دانایی؛ فهم و شعور است، ربطى به مدرك تحصيلى ندارد…* @Addmin_ir 👈 ادمین 👤 پیج اینستاگرام👇 Instagram.com/economy.7 تبلیغات پذیرفته می شود. (اولویت با تبلیغات آموزشی و کارگاه ها)👇👇 @Addmin_ir پیام رسان(در صورت ریپورت بودن)👇 @ECONOMY7BOT
🔰🔰 حقوق کارکنان دولتی... حقوقهایی که تاریخ واریز آنها عمدتا به دوم و سوم اردیبهشت باز میگشت
🔰🔰 حقوق کارکنان دولتی
❇️ در گزارش خزانهداری کل کشور، یک تفاوت عمده دیده میشود و آن، درج پرداختیهای حقوق کارکنان دولت و نهادهای عمومی است. حقوقهایی که تاریخ واریز آنها عمدتا به دوم و سوم اردیبهشت باز میگشت. دسته دیگر پرداختیها مربوط به هزینههای اجتنابناپذیر است. این قلم چندان شفاف نیست و اگر مشخص شود که دقیقا هزینههای اجتنابناپذیر متوجه چه نوعی از هزینهها است، درجه شفافیت ارتقا خواهد یافت.
💠 نهاد ریاست جمهوری: حرف و حدیث درباره دریافتی کارکنان نهاد ریاست جمهوری کم نیست. میزان حقوق دریافتی کارکنان این نهاد، بر اساس گزارش خزانهداری کل کشور در اولین ماه سال، مجموعا در حدود ۴ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بوده است. قضاوت درباره اینکه میزان حقوق واریزی زیاد بوده یا کم، نیاز به دانستن تعداد کارکنان این نهاد دارد. اما از باب مقایسه، دریافتی کارکناندانشگاه صنعتی شریف در فروردین ماه کمی بیشتر و در حدود ۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان بوده است.
💠 مجلس شورای اسلامی: حقوق کارکنان مجلس شورای اسلامی نیز از بخشهایی است که میتواند برای عموم جذاب باشد. دریافتی این نهاد بابت حقوق کارکنان در فروردین حدودا یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان بوده است. خانه ملت متشکل از ۲۹۰ کرسی است. اما علاوه بر نماینده، کارکنان خدماتی و مشاوران نمایندهها نیز در بهارستان مشغول به کار هستند. در نتیجه این حقوق نمیتواند کل این مجموعه راپوشش دهد چرا که اگر فقط نمایندههای مجلس شورای اسلامی را در نظرگیریم، به هر نماینده ۳ میلیون ۷۰۰ هزار تومان حقوق میرسد که به نظر حقوق نمایندهها بیش از این عدد باشد.
💠 بیشترین حقوقها: اینطور بهنظر میآید که دادگستری جمهوری اسلامی ایران با توجه به تعداد زیاد کارکنان خود در سراسر کشور، بیشترین میزان حقوق دریافتی را در بین دستگاهها دارد. میزان حقوق واریزی از خزانهداری به دادگستری بالغ بر ۲۵۵ میلیارد تومان برای ماه اول سال بوده است. کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز جزو نهادهای عمومی است که حقوق بالایی از خزانهداری دریافت کرده است. مجموع حقوق پرداختی به کارکنان کمیته امداد ۳۹ میلیارد تومان برآورد شده است. میزان حقوق بنیاد شهیدنیز رقم بالای ۵/ ۲۶ میلیارد تومان بوده است. این حقوق بالا قاعدتا باید ۲ دلیل داشته باشد؛ یا حقوق دریافتی کارکنان این نهادها بیشتر باشد یا تعداد پرسنل نهاد در برخی مراکز بیش از اندازه باشد. به نظر به دلیل دوم این نهادها حقوق دریافتی بیشتری را در ماه قبل ثبت کردهاند و شاید نیاز به کمی چابکسازی برای بهبود هزینههای جاری ضروری باشد.
💠 وزارتخانههای غایب: در بین وزارتخانههای کشور، نام دو وزارتخانه در گزارش خزانهداری کشور موجود نبود؛ وزارت اطلاعات و نفت. وزارت آموزش و پرورش با توجه به حجم کارکنان مجموعه(معلمان) طبیعتا حقوق واریزی بسیار بیشتری نسبت به سایر دستگاهها دریافت میکند. به نوعی میتوان گفت بزرگترین هزینه جاری دولت وزارت آموزش و پرورش بوده است، حجم واریزی به مجموعه این وزارتخانه بیش از ۲۸۰۰ میلیارد تومان برآورد میشود.
💠 میزان حقوق واریزی به سازمان امور مالیاتی نیز در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان محاسبه شده است. در بین دستگاههای دولتی، به نظر سازمان برنامه و بودجه دریافتی قابل توجهی دارد. مجموع دریافتی این سازمان در ماه اول سال در حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده است. این حقوق تقریبا ۵ برابر حقوق واریزی به وزارتخانههایی چون راه و شهرسازی، علوم تحقیقات و فناوری، نیرو و ارتباطات است. حقوق وزارتخانههای مذکور زیر ۲ میلیارد تومان است.
💠 حقوق واریزی به وزارت امور خارجه نیز با توجه کارکنان برونمرزی این سازمان، نزدیک به ۸ میلیارد تومان در اولین ماه سال بوده است. کمترین حقوق در بین وزارتخانههای دولتی مربوط به وزارت دادگستری با دریافتی ۲۵۰ میلیون تومان است که نصف دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.سازمان حفاظت محیط زیست نیز با دریافتی یک میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان جز دریافتیها نسبتا پایین در بین دستگاهها بوده است.
لینک کانال👇👇
🔻 @economy7
🔺 @economy7