✅ ده سال بعد از فیلتر شدن تلگرام!. ✍️ مهدی معارف

✅ ده سال بعد از فیلتر شدن تلگرام!
✍️ مهدی معارف

این روزها صحبت فیلتر شدن تلگرام را همه جا میشنویم و افراد از نقطه نظر خودشان این ماجرا را تحلیل میکنند. اما من میخواهم در مورد ده سال آینده صحبت کنم. فیلتر شدن تلگرام یعنی بازار پیام رسان ها را به صورت "انحصاری" در اختیار طراحان داخلی قرار دادن. یعنی کاری که سالهای پیش در مورد صنعت خودرو انجام شد!

با فیلتر شدن تلگرام، شرکتهای طراح پیام رسان داخلی عرصه را خالی از رقیب میبینند و یکی دوتا شرکت مثل ایران خودرو یا سایپا در دنیای مجازی قد علم میکنند. در اولین قدم آنها چند میلیارد وام بلاعوض و بدون بهره میگیرند. بعد آنهایی که نفوذ و رانت بیشتر و ژن خوبتری دارند توسط نهادهای مختلف و صدا و سیما حسابی حمایت میشوند. زمان میگذرد و استفاده ی این اپلیکیشنها زیادتر میشود. حالا هر کدام از این شرکتها چند صد نفر کارمند و چند میلیارد سرمایه دارند. زمان میگذرد، حالا دیگر مدیران این شرکتها آن دانشجوهای مظلوم و سر به زیر نیستند! حالا آنها از سرمایه دارهاى بزرگ كشور به حساب مي آیند. سالها بازی در زمینی که هیچ رقیبی اجازه ی ورود نداشته این شرکتها را به قدری فربه و تنبل کرده که هیچ "انگیزه" و "نیازی" برای تولید محصول با کیفیت ندارند. آنها برای جزیی ترین و بی کیفیت ترین خدمات هرچقدر که بخواهند از ما پول خواهند گرفت! چرا؟ چون ما چاره ی دیگری نداریم! سالهای سال تنها گزینه های قابل انتخاب همین شرکتها بوده اند.

ده سال بعد از فیلتر شدن تلگرام، شاهد وجود پدیده ای مانند "پراید" در دنیای مجازی خواهیم بود. محصولی که کیفیت ندارد، ایمنی ندارد، تولیدکننده ی پاسخ گو ندارد و مدیران فربه و مولتی میلیاردش، بابت بی کیفیت ترین محصولاتشان، صورتحسابهای کلان برای ما خواهند فرستاد....

به مجمع فعالان اقتصادی بپیوندید
telegram.me/esfahaneconomy