این رسانه ویژه انتشار نوشتههای محمد فاضلی است. ارتباط با مدیر کانال:
ما از نظر تولید دشمن نیز خودکفا شدهایم
ما از نظر تولید دشمن نیز خودکفا شدهایم
شما در خبرها میخوانید «زیر پوسته ٢٨ کیلومتر اتوبان تهران- قم و ٢١ کیلومتر جاده ساوه خالی شده و ٢٥ کیلومتر از کمربندی آزادگان در معرض فرونشست قرار دارد. باند فرودگاه مهرآباد، راه آهن، پمپ های بنزین در کام فرونشست قرار دارند مناطق ١٦ تا ٢٠ تهران بیشترین خطر فرونشست را دارند.» این عبارات را کاوه زرگران رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق تهران بیان کرده است و ادامه میدهد: «مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با همکاری اتاق بازرگانی نقشه فرونشست دشت تهران را آماده کرده است و براساس این نقشه هشداردهنده نهتنها جادههای منتهی به پایتخت در معرض یک تهدید هولناک هستند که زیر لایه پوستی زمین در محل راه آهن شهر، پمپ بنزینها و باند فرودگاه مهرآباد خالی شده است.» بقیه دادههای ترسناک او را از مصاحبهاش که با عنوان «حفرههای مرگ زیر پای تهران» منتشر شده است بخوانید، اما توجه داشته باشید که نتیجه برداشت بیرویه آب از سفرههای زیرزمینی در یک نظام توسعهای غلط – که هنوز ذینفعانش دست از آن برنمیدارند و هزینههای اصلاحش را برنمیتابند – این است که کشور حتی از نظر دشمن نیز خودکفا شده است. فکر میکنید رقبای منطقهای ایران، اسرائیل یا حتی آمریکاییها باید چقدر خرج میکردند تا موفق شوند کاری کنند که در خطر فرو رفتن 28 کیلومتر از اتوبان تهران-قم، 21 کیلومتر جاده ساوه، یا فرونشست مناطق 16 تا 20 تهران قرار بگیریم؟ تدارک لازم برای حملاتی تروریستی که جان هزاران انسان را در مناطق 16 تا 22 تهران تهدید کند، چقدر برنامهریزی و هزینه لازم دارد؟ توسعه به شیوه ایرانی، و یک نظام حکمرانی توسعه ناکارآمد، بینیاز از هر گونه برنامهریزی تروریستی، این کار بزرگ را انجام داده و ما از نظر دشمن خطرناک نیز خودکفا شدهایم.
من دیشب نوشتم که «رئیسجمهور بعدی شترسواری دولّا دولّا نکند» و اجتناب از این شترسواری دولّا دولّا، مستلزم اعتراف به اشتباه بودن مسیر طیشده است؛ همان که «تلخگویی امیدوارانه» نامیدم. بیم آن دارم که اگر خیلی دیر شود، فقط تلخگوییاش بماند، بدون امیدواری.
https://telegram.me/fazeli_mohammad