علیه کرونا چه باید کرد؟.. محمد فاضلی - عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

علیه کرونا چه باید کرد؟

محمد فاضلی - عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

یادداشتی که در روزنامه ایران روز 21 اسفند 1398 منتشر شده است.

فایل صوتی این یادداشت هم موجود است. (اینجا)

✅ غلبه بر کرونا راه‌حل و فناوري شناخته‌شده‌اي ندارد که بر سر آن اجماع باشد. هر راهکاري از قرنطينه گرفته تا کاربرد نيروي قهري عليه کساني که بي‌مسئوليت رفتار مي‌کنند، تعطيل کردن يا اطلاع‌رساني براي ارتقاي آگاهي و بهداشت عمومي، و بسته‌هاي حمايت اقتصادي و اجتماعي از آسيب‌ديدگان کرونا محل مناقشه‌اند. شکست دادن کرونا نيازمند هماهنگ عمل کردن سازمان‌هاي مختلف از بخش‌هاي بهداشتي و درماني تا سازمان‌هاي اقتصادي، شهرداري‌ها و حتي نيروهاي نظامي و انتظامي، راهنمايي و رانندگي، و سازمان‌هاي مردم‌نهاد است. همين نيازمندي‌هاي غلبه بر کرونا را که کنار هم بگذاريم، معلوم مي‌شود که دولت بايد خصايص زير را داشته باشد.  

ادامه یادداشت در لینک زیر 👇👇
http://vrgl.ir/8qUCa