آیا ما ایرانی‌ها بی‌فرهنگ هستیم؟.. محمد فاضلی.. ⏰ زمان مطالعه: یک‌‌ونیم دقیقه

آیا ما ایرانی‌ها بی‌فرهنگ هستیم؟

محمد فاضلی

⏰ زمان مطالعه: یک‌‌ونیم دقیقه

✅ شما هم حتماً برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با کارشناسانی را دیده‌اید و شنیده‌اید که برای هر مشکل توسعه یک شاه‌کلید دارند.

🔹چرا سوخت قاچاق می‌شود؟

🔹چرا کارمندان سازمان‌ها درست کار نمی‌کنند؟

🔹چرا بین دو خط رانندگی نمی‌کنیم؟

🔹چرا در طبیعت آشغال می‌ریزیم؟

🔹چرا ما مثل دانمارک یا کره جنوبی نمی‌شویم؟

✅ این کارشناسان برای همه این‌ها یک شاه‌کلید دارند: فرهنگ‌سازی.

✅ کارشناسان و برخی متفکران از ما می‌خواهند که بیشتر کتاب بخوانیم، از خودمان شروع کنیم و می‌گویند تا اکثریت ما ایرانی‌ها بافرهنگ نشویم، توسعه پیدا نمی‌کنیم.

🔹آیا ما ایرانیان بی‌فرهنگ هستیم و برای حل کردن مشکلات‌ اقتصاد و توسعه‌مان باید فرهنگ‌سازی کنیم؟

🔹آیا فرهنگ این قدر مهم است؟

🔹فرهنگ‌سازی دردهای ما را درمان می‌کند؟ اگر همه ما خیلی زیاد کتاب بخوانیم توسعه پیدا می‌کنیم؟

🔹آیا مردم کره جنوبی بافرهنگ شدند و بعد توسعه اقتصادی پیدا کردند؟

✅ من (محمد فاضلی) و #مهدی_ناجی در اپیزود سیزدهم #پادکست_سکه (@Sekke_Podcast)، بیش از یک ساعت درباره همه این سؤالات بحث کردیم.

✅ شما را هم به شنیدن، بررسی و نقد این اپیزود درباره «فرهنگ و توسعه» دعوت می‌کنم.

(اگر می‌پسندید، به اشتراک بگذارید.)

⭕️ #پادکست_سکه (@Sekke_Podcast) نام کانالی است که تلاش می‌کند رسانه بی‌طرفی برای طرح مباحث مهم درباره اقتصاد و توسعه در ایران باشد.

⭕️ #پادکست_سکه برای طرح بی‌پرده مسائل اقتصاد ایران به پشتیبانی و حمایت شما امیدوار است.

📡 کانال #دغدغه_ایران
http://t.me/fazeli_mohammad