اعضای شورای شهر به صفرهای بیشتری نیاز دارند. (محمد فاضلی)

اعضای شورای شهر به صفرهای بیشتری نیاز دارند
(محمد فاضلی)
✅ سرکار خانم ناهید خداکرمی عضو منتخب شورای شهر تهران در توئیتر نوشته‌اند «نیکوتر است تا احزاب، بزرگان و سیاستمداران به جای مصاحبه و جوسازی برای تحمیل گزینه‌های خود برای شهردار تهران، کار را به منتخبین مردم بسپارند.»
✅ من با ایشان موافقم که سیاستمداران برای تحت فشار قرار دادن اعضای شورای شهر، برای تحمیل کردن و برای منافع سیاسی و اقتصادی مصاحبه می‌کنند، لابی می‌کنند و تقریباً هر کاری از دست‌شان برآید می‌کنند؛ اما مهم‌تر این است که اعضای شورای شهر برای مقابله با این فشارها و باز شدن راه انتخاب شایسته چه می‌کنند.
✅ اعمال فشار و تحمیل گزینه‌ها زمانی امکان‌پذیر می‌شود که شورای شهر به جای شفافیت، تصمیم‌گیری در خفا و پستوهای سیاسی را برگزیند؛ و بیش از آن وقتی تحت تأثیر قرار می‌گیرد که هنوز شورای شهر منتخب یک گزارش درباره ادراک خود از مسائل شهر تهران ارائه نکرده است. شورای شهر منتخب هنوز نگفته است که تهران را چگونه شهری، با چه مشکلاتی، با چه مسائلی که در اولویت قرار دارند و با چه دستور کاری برای شورای شهر می‌بیند؛ و به این ترتیب معلوم نیست شهردار برای کدام شهر انتخاب می‌شود.
✅ در ضمن، اعضای شورای شهر توهم نداشته باشند که چون منتخب هستند، بیست‌ویک نفری می‌توانند از پس مشکلات شهر برآیند، در مقابل فشارهای گروه‌های قدرت و ثروت مقاومت کنند، و با پنهان‌کاری و آشکار نساختن مسائل و مشکلات قادرند آن‌ها را حل کنند. تهران آن قدر مسائل بزرگی دارد که شما به قرار دادن صفرهای بیشتر در جلوی تعداد افراد شورای شهر نیاز دارید. شما فقط 21 نفر هستید، اما اگر 210 نفر، 2100 نفر، 21000 نفر، 210000 نفر یا 2100000 نفر همراه، دنبال‌کننده اخبار و اقدامات شورا، و حامی داشته باشید؛ کارتان بیشتر پیش می‌رود. همراه کردن این تعداد شهروند با شما، با شفافیت و بیرون آمدن از حلقه‌های شائبه‌دار سیاست ایران امکان‌پذیر است. دیر بجنبید، زیر آوار مسائل شهر تهران دفن خواهید شد.
(این متن را اگر می‌پسندید، برای دیگران نیز ارسال کنید.) @fazeli_mohammad