یک کانال مولد بی‌اعتمادی.. محمد فاضلی – عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

یک کانال مولّد بی‌اعتمادی

محمد فاضلی – عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

✅ چند روز پیش کانالی با عنوان «کانال رسمی وزارت بهداشت» در تلگرام ظاهر شد. در لوگوی این کانال عبارت «پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» قرار داده شده بود.

✅ من از آن‌جا که هیچ مرجع رسمی تعلق این کانال به وزارت بهداشت را تکذیب نکرد، آن‌را معرفی کردم (https://t.me/fazeli_mohammad/1752). اعضای کانال هم به دلایل مختلف به سرعت افزایش یافته و به 172 هزار عضو رسید.

✅ متأسفانه این کانال در این شرایط سخت نیازمند اعتماد، در کنار پستهای کرونایی، ابتدا پست‌های مزخرف تبلیغات لوازم خانگی تا لوازم آرایش هم منتشر کرد. بعد لوگوی کانال هم عوض شد. عبارت کانال رسمی وزارت بهداشت هم تغییر کرد و شد «کانال وزارت بهداشت و سلامت». در توصیفش هم نوشته شده «کانال بهداشت و سلامت».

✅ اطمینان پیدا کرده‌ام که نسبتی با وزارت بهداشت کشور ندارد – اگر داشت، تبلیغ در این شرایط منتشر نمی‌کرد - و نوعی کاسبی در فضای کرونایی این روزهاست.

✅ واقعاً باید تأسف خورد که برخی در این شرایط هم دروغ می‌گویند، فریب می‌دهند و بدتر این‌که مراجع رسمی اطلاع‌رسانی درخصوص این‌ها سکوت می‌کنند.

✅ خوب است در این شرایط که به شدت نیازمند اعتماد هستیم، بخش اطلاع‌رسانی مقابله با کرونا، درخصوص این گونه کانال‌ها و رسانه‌ها حساس باشند.

(اگر می‌پسندید به اشتراک بگذارید.) @fazeli_mohammad