🌞 حسام‌الدین‌آشنا- بخش دوم. منتقدان دولت یا شمردن بلد نیستند یا شلاق نخورده‌اند!

🌞 حسام‌الدین‌آشنا- بخش دوم
منتقدان دولت یا شمردن بلد نیستند یا شلاق نخورده‌اند!
ناگفته‌های مشاور روحانی درباره برجام و مذاکره با امریکا در گفت‌وگو با اندیشه پویا
✔️به مجردی که این بیمار، مام وطن، از حالت اضطراری خارج و داخل بخش شد، برخی از فرزندان ناراحت شدند. ابتدا از بیماری ناراحت بودند و حالا از چیز دیگری.
✔️شما به مذاکره‌کنندگان‌تان می‌گویید فقط حق دارید راجع به یک چیز مذاکره کنید؛ برهمین اساس آقای روحانی هم در تماس تلفنی با آقای اوباما تصریح کردند که ما فقط راجع به رفع تحریم‌ها با شما صحبت می‌کنیم. شما نمی‌توانید از یک طرف، مذاکره‌کنندگان‌تان را موظف کنید که راجع به آن چیزها حرف نزند و از طرف دیگر، توقع داشته باشید که در اثر مذاکره‌ راجع به یک موضوع خاص، موضوعات دیگر هم برطرف شود. این دو با هم جور درنمی‌آید.
✔️نمی‌شود هم مذاکره برای رفع تحریم‌های اولیه را خیانت بدانیم و هم عدم رفع آن ها را خیانت.
✔️ما با امریکایی‌ها راجع به این‌که تحریم‌های امریکا علیه ایران را در غیر مسئلۀ هسته‌ای بردارند نه موظف بودیم و نه مجاز بودیم که مذاکره کنیم. ما تحریم‌های مربوط به اشغال لانۀ جاسوسی را هنوز داریم و حق نداشتیم راجع به آن‌ها مذاکره کنیم. ما تحریم‌های حقوق بشری و تروریسم را داریم، اما اجازه نداشتیم راجع به آن تحریم‌ها با امریکایی‌ها حرف بزنیم. اگر در این باب مذاکره نکنیم نباید انتظار داشته باشیم آن تحریم‌ها رفع شود.
✔️دوستان ما شش سال و به روایتی هشت سال فرصت داشتند که دستاورد داشته باشند. دستاوردشان غرور ملی به‌اضافۀ میزان تولید آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده‌ای است که امروز در دنیا قیمت‌گذاری شده است. دوستان ما به جای این‌که بیایند توضیح دهند که برای این‌قدر درآمد چه داده‌اند، پرسش می‌کنند که شما چرا در ازای این چیزهایی که معامله شده کل تحریم‌های ایران را برنداشتید. دوستان یا شمردن بلد نیستند یا شلاق نخورده‌اند.
@andishepouya