از مصاحبه دکتر محمد فاضلی معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری (۲)

@npps_ir
بخش‌هایی از مصاحبه دکتر محمد فاضلی معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری (2)

پوپولیسم در ایران ساختاری است و تنها ویژگی یک فرد نیست. پوپولیسم ویژگی آن نوع سیاست‌ورزی است که سیاستمداران در پی کسب رضایت توده‌ها، زیست‌پذیری و توسعه پایدار – اعم از توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی – را در مخاطره قرار می‌دهند. این نوع سیاست‌ورزی، توده‌ها را از مواجهه با واقعیت بازمی‌دارد، و از آنجا که کسب رضایت اصلی‌ترین هدف است، صحبت از محدودیت و ناتوانی، هیچ جایگاهی ندارد. به این معنا، منطق برخی مجالس در ایران، حرکت بر مدار پوپولیسم بوده است. به دلیل نبود ساختار حزبی، برخی از نمایندگان در نهایت مجبورند در منطقه‌ خود به گستردن یک شبکه حامی‌پروری روی بیاورند.
http://iran-newspaper.com/?nid=6157&pid=10&type=0