⭐️روش وصول وجه سفته:..۱️⃣ ابتدا باید به اداره واخواست سفته (بانک ملی یا در دادگاه عمومی) مراجعه نمود و فرمی به اسم واخواستنامه را

⭐️روش وصول وجه سفته:

1️⃣ ابتدا باید به اداره واخواست سفته(بانک ملی یا در دادگاه عمومی) مراجعه نمود و فرمی به اسم واخواستنامه را از همان اداره تهیه و جاهای خالی مندرج در آن را مطابق فرم نمونه موجود در اداره تکمیل نمایید. سپس ۲% ارزش سفته بابت هزینه واخواست باید تمبر زده شود و فیش واریزی بانک، به اداره واخواست داده شود.

2️⃣ بعد از واخواست سفته بین ۴۰ روز تا دو ماه وقت لازم است که سفته ها و واخواستنامه ها توسط اداره واخواست به صادر کننده آنها (متعهد) ابلاغ شود و نسخه ابلاغ شده آن، عودت شود تا امکان مطالبه وجه از طریق دادخواست به محاکم حقوقی فراهم گردد.

3️⃣ بعد از این مرحله می توان به دادگاه مراجعه و دادخواست مطالبه وجه داد که به میزان ارزش سفته که همان خواسته خواهان است مبلغ ۳.۵% تمبر دادرسی باید ابطال شود.

4️⃣ سفته را نمی توان به غیر از دادگاه در جای دیگری اقدام نمود. ضمن اینکه فقط و فقط از طریق حقوقی می توان پیگیری کرد و لاغیر. دادرسی هم طبق روال امروزه بسیار کند و طولانی پیش می رود.

💢با آگاهی از قوانین وکیل خود باشید.
@gorgan_law
به ما بپیوندید.🌺🌺🌺
هر روز یک نکته ی کاربردی.