چگونگی حضور در جلسات مصاحبه استخدامی. خاصه مدیران. 👌👌👌👌👌👌

چگونگی حضور در جلسات مصاحبه استخدامی
خاصه مدیران
👌👌👌👌👌👌
اکثر مدیران تمایل دارند در جلسه اولیه مصاحبه اقتدار، صلابت و جدیت خود را نشان دهند، لذا بسیار خشک، جدی و گاها بداخلاق ظاهر می شوند...
در نظر داشته باشیم جلسات مصاحبه هم نوعی مذاکره به حساب می آیند، در مذاکرات سالم و صحیح ما به دنبال مغلوب کردن طرف مقابل نیستیم و به دنبال حصول نتیجه ای مطلوب و خوشایند برای هر دو طرف هستیم...
توصیه هایی به مدیران اشد و مدیران منابع انسانی جهت بالا بردن بازده جلسات مصاحبه:

- اتاق جلسه از موقعیت مطلوب و آرامش بخشی برخوردار باشد
- در کل فرایند مصاحبه خوش برخورد و دوستانه ظاهر شوید
- اجازه دهید فرد در کمال آرامش احساسات خود را بیان کند
- از حس او نسبت به جلسه مصاحبه و شرایط سوال کنید
- سوال های فنی را بی وقفه و پشت سر هم مطرح نکنید
- در جریان مصاحبه گاها مزاح کوتاه و دلچسب با فرد مصاحبه شونده کرده تا از رسمی بودن و خشک بودن بیش از حد جلوگیری کنید
- سوال های مربوط به بررسی میزان هوش هیجانی و روابط عمومی را به صورت پراکنده مطرح کنید
- با سوالات هوشمندانه علایق فرد را شناسایی کنید
- به زبان بدن و حرکات شخص توجه ویژه داشته باشید چرا که موید حس درونی فرد نسبت به شما و جلسه می باشد
- در پایان جلسه حتما از پشت میز بلند شده، دست او رابفشارید و با خوشرویی اقدام به بدرقه نمایید
- در تصمیم گیری نهایی هم ابعاد فنی و هم ابعاد شخصیتی فرد را در نظر گرفته و توجه داشته باشید ارزش های شخصیتی جایگاه بالاتری دارند

برای اثبات خود به عنوان مدیر توانمند، نیاز به اثبات اقتدار ندارید، انسانیت شما مهر تاییدی بر ارزشهای شماست.
@Herfeyar