📎قطع دسترسی به اینترنت، نقض بشر تلقی می‌شود …🔸کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا قطعنامه‌ای غیر الزام‌آور را به تصویب رساند که

📎قطع دسترسی به اینترنت، نقض #حقوق بشر تلقی می‌شود


🔸کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا قطعنامه‌ای غیر الزام‌آور را به تصویب رساند که بر اساس آن دولت‌هایی که به شکل عمدی و با مقاصد خاص دسترسی کاربران خود را به اینترنت قطع کنند با عنوان اقدام برای نقض حقوق بشر محکوم خواهند شد.

🔸این قطعنامه با مخالفت برخی کشورها از جمله، روسیه، چین و عربستان سعودی، آفریقای جنوبی و هند مواجه شد.

🔸البته قطعنامه‌های غیر الزام‌آور از این دست، از قوه قاهره برای اجرایی شدن برخوردار نیستند اما در نوع خود می‌تواند کشورها و دولت‌های ناقض را تحت فشار قرار داده و اعتماد به اجرای #قوانین حقوق بشری در سرتاسر دنیا را بیشتر کند.


Telegram.me/hoghoghdananiran