(کار و تامین):. پرسش؛ تکلیف کارفرما با کارگری که مرتکب تاخیر و غیبت می‌شود چیست؟

( كار و تامين ):
پرسش؛ تکلیف کارفرما با کارگری که مرتکب تاخیر و غیبت می شود چیست ؟آیا می توان کارگر خاطی را در این زمینه اخراج نمود؟

پاسخ ؛ در صورت غیبت یا تاخیر ورود کارگر ،کارفرما می تواند به نسبت مدت زمان عدم حضور وی در کارگاه از مزد و مزایای وی کسر نماید و چنانچه این تاخیر یا غیبت به حدی باشد که از مصادیق قصور تلقی شود ، با رعايت تشريفات ماده ٢٧ قانون كار ، كارفرما حق اخراج كارگر را خواهد داشت .

______________________________
https://telegram.me/hoghoghdananiran