✅به نام خدا سلام. به کانال اطلاعات حقوقی پایه خوش آمدید. برای آشنایی با حقوق قانونی اولیه خود ما را دنبال کنید. ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادمین و مشاوره: @Law_admin @M_A_84 @Law_master کدشامد:http://yon.ir/z3yj3
_⚖_⚖_.. اینم یه موضوع جالب برای دوستانی که سوال پرسیدن:.. زندان رفتن بدهکار مالی؟!؟
_⚖_⚖_
اینم یه موضوع جالب برای دوستانی که سوال پرسیدن:
زندان رفتن بدهکار مالی ؟!؟
پاسخ :
به زبان ساده اگر مالی از محکوم شناسایی نشود , به تقاضای طرف دعوا تا زمان پرداخت یا جلب رضایت یا پذیرفته شدن ادعای اعسار حبس می شود.
اما 😕 اگر تا 30 روز پس از ابلاغ اجراییه ضمن ارایه صورت اموال خود , دعوای اعسار هم مطرح کند, حبس نمی شود . 👍
مگه اینکه دعوای اعسارش رد شود.
حالا اعسار یعنی چی ؟
یعنی طبق قانون کسی که به دلیل نداری و بی پولی قادر به پرداخت دیون خود نمی باشد.
که بهش می گن معسر. تلفظش mo'ser
حالا , اگه به دادگاه ثبت بشود که طرف معسر است, دیگر حبس نمی شود, و در اکثر مواقع پرداخت بدهی قسط بندی می شود.
در واقع زندان رفتن فردی که مالی ندارد باعث پرداخت بدهی وی نمی شود و بی فایدس و حتی بار مالی برای کشور دارد.
به همین دلیل سعی میشود که به محکومین مالی فرصتی برای پرداخت بدهی داده شود نه اینکه کلا زندان برای آنها برداشته شود, و در اکثر مواقع بدهی طرف به صورت اقساط پرداخت میشه.
Telegram.me/hoghoghdananiran