✅به نام خدا سلام. به کانال اطلاعات حقوقی پایه خوش آمدید. برای آشنایی با حقوق قانونی اولیه خود ما را دنبال کنید. ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادمین و مشاوره: @Law_admin @M_A_84 @Law_master کدشامد:http://yon.ir/z3yj3
اخذ سفته از کارگران …!!!
اخذ سفته از کارگران...!!!
گاهی اوقات کارفرما حین انعقاد کار از کارگر سفته گرفته یا امضا مبنی بر عدم بیمه از کارگر میگیرد، آیا این اقرار و تعهد قانونی و قابل اجرا است؟
وقتی احساس دفاع یکسویه قانونی از کارگر در جامعه کارگر و کارفرمایی، قوت گرفته است، طبیعی است کارفرما نیز زیر فشار، مجبور است چنین اقداماتی انجام دهد. البته باید گفت که گرفتن سفته از کارگر، هم خلاف قانون و هم برای کارفرما فایدهای نخواهد داشت. گرفتن امضا از کارگر مبنی بر نخواستن بیمه نیز ارزش قانونی ندارد. بیمه در قبال کار از قوانین آمره بوده و تنظیمکننده رابطه مردم و دولت است . کارگری که 30 سال خدمت کرده باید تحت حمایت بیمه قرار بگیرد . در ماده 8 آمده است شروط مذکور در قرارداد کار یا تغییرات بعدی آن درصورتی نافذ خواهد بود که برای کارگر مزایایی کمتر از امتیازات مقرر در این قانون منظور نکند. کارفرما مکلف است کارگر را بیمه کند و این قضیه از موارد قانونی بوده و از جمله موضوعاتی است که قابل اسقاط نیست . و در صورت عدم بیمه کارگران و پرسنل از سوی کارفرما نزد سازمان تامین اجتماعی حتی با اقرار و توافق کارگر مبنی بر اینکه بیمه ایشان پرداخت نشود ، این موضوع غیر قانونی و جرایم سختی برای کارفرمایان متخلف در نظر گرفته شده است .
وکیل خود باشیم
https://telegram.me/hoghoghdananiran