(روابط کار):. ایا باید کل ١٥ روز را تسویه نمایم یا فقط ۹ روز قابل پرداخت است؟

( روابط کار ):
❗پرسش ؛ كارفرماي شركت خصوصي هستم ، سوال من اينست كه اگر بنده بدلیل ترافیک کاری مجوز استفاده پرسنل از مرخصی استحقاقی به غیر ازموارد بسیار ضروری راصادر ننمايم و طلب مرخصی یک پرسنل تا پایان سال ١٥ روز باشد.ایا باید کل ١٥ روز را تسویه نمایم یا فقط ۹ روز قابل پرداخت است؟

پاسخ از استاد وحيد حاجي زاده:
✅ استفاده از مرخصی استحقاقی حق کارکنان است ولي استفاده از آن نياز به اخذ موافقت كارفرما دارد . لذا در صورتي كه به هر دليل امكان استفاده از اينگونه مرخصي براي پرسنل ميسر نباشد و از ٣٠ روز مرخصي استحقاقي ساليانه آنها ١٥ روز باقي مانده باشد ، نظر به تصريح قانون شما به عنوان كارفرما صرفا مكلف به پرداخت معادل حقوق پايه ٩ روز باقي مانده مرخصي ميباشيد و نه بيشتر .
در خصوص عدم استفاده از مرخصي استحقاقي هم راي مراجع حل اختلاف وزارت كار لازم الاجرا ميباشد .

https://telegram.me/hoghoghdananiran