✅به نام خدا سلام. به کانال اطلاعات حقوقی پایه خوش آمدید. برای آشنایی با حقوق قانونی اولیه خود ما را دنبال کنید. ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادمین و مشاوره: @Law_admin @M_A_84 @Law_master کدشامد:http://yon.ir/z3yj3
(روابط کار):. ایا باید کل ١٥ روز را تسویه نمایم یا فقط ۹ روز قابل پرداخت است؟
( روابط کار ):
❗پرسش ؛ كارفرماي شركت خصوصي هستم ، سوال من اينست كه اگر بنده بدلیل ترافیک کاری مجوز استفاده پرسنل از مرخصی استحقاقی به غیر ازموارد بسیار ضروری راصادر ننمايم و طلب مرخصی یک پرسنل تا پایان سال ١٥ روز باشد.ایا باید کل ١٥ روز را تسویه نمایم یا فقط ۹ روز قابل پرداخت است؟
پاسخ از استاد وحيد حاجي زاده:
✅ استفاده از مرخصی استحقاقی حق کارکنان است ولي استفاده از آن نياز به اخذ موافقت كارفرما دارد . لذا در صورتي كه به هر دليل امكان استفاده از اينگونه مرخصي براي پرسنل ميسر نباشد و از ٣٠ روز مرخصي استحقاقي ساليانه آنها ١٥ روز باقي مانده باشد ، نظر به تصريح قانون شما به عنوان كارفرما صرفا مكلف به پرداخت معادل حقوق پايه ٩ روز باقي مانده مرخصي ميباشيد و نه بيشتر .
در خصوص عدم استفاده از مرخصي استحقاقي هم راي مراجع حل اختلاف وزارت كار لازم الاجرا ميباشد .
https://telegram.me/hoghoghdananiran