این کانال تلاشی ست در جهت اینکه همه ما بتوانیم با رعایت و یادگیری نکاتی ساده، سرمایه گذاری بهتر و پربازده تر داشته باشیم. www.shahabmousavi.com ارتباط با من: @shahabmousavii لینک عضویت: @investing_art
کامیار فراهانی. دلم میخواد دو کلمه حرف جدی براتون بزنم.. بزرگ شدن واقعا کار سختی نیست
کامیار فراهانی
دلم مي خواد دو كلمه حرف جدي براتون بزنم.
بزرگ شدن واقعا كار سختي نيست.
هركسي انگيزه داشته باشه كه خودش رو از فقر و بي پولي نجات بده با يكم به در و ديوار زدن مي تونه خودش رو يكي دو پله بالا بكشه.
ولي خوب موندن كار سختيه چون انگيزه هاي قبلي تغيير كرده يا اصلا وجود نداره، نياز هاي جديد به وجود اومده ( مثلا تغيير سطح زندگي ).
اين باعث ميشه خيلي از آدمها چند تا پله ي اول رو خيلي خوب طي كنند ولي بعدش دچار رخوت بشن.
تنبلي كنند. بيشتر دنبال لذت باشند و رشد شون متوقف بشه.
اين موضوع باعث ميشه ما حجم زيادي ادم به نسبت با تجربه داشته باشيم كه دائم از بازار شكست بخورند. نتونند انعطاف پذيري خودشون رو حفظ كنند و دائم درصد سودشون كاهش پيدا كنه.
هيچ با تجربه اي نيست كه
اولا اين مساله - كم شدن انگيزه، تنبل شدن و افتادن تو تله اينكه من همه چي رو مي دونم - رو رد كنه.
ثانيا همه راه حل اش رو بلدند فقط انگيزه روز اول رو ندارند تا خودشون رو تو اون سطح حفظ كنند.
براي عالي موندن احتياج هست عين روز اول كار كرد چه بسا بيشتر.
يه حرفه اي مي دونه افراد موفق اونهايي هستند كه مي دونند هيچي نمي دونند و حاضرند ساعت هاي بيشتري از افراد عادي تلاش كنند. اون به تجربه ي خودش مغرور نميشه و نمي زاره تله ي ذهني " من چون با تجربه ام پس بيشتر مي دونم" اون رو فرو ببره.
بزارم تو كانال؟ 😂😂😂😂
—---—
يه جايي يه بحثي بود اين رو گفتم بعد گفتم شايد به درد بقيه هم بخوره. اين واقعا مشكل خيلي هامون ه كه خيال مي كنيم حرفه اي هستيم در حالي كه " حرفه اي بوديم" و الان يه موجود پرچونه، ضعيف و غرغرو ايم.
موفقيت هيچ ارتباطي به سالهاي حضور در بورس نداره بلكه با درصد بازدهي سبد سنجيده ميشه.