خودروی قاچاقچیان هوبره با شلیک مامورین نیروی انتظامی سربیشه متوقف شد

خودروی قاچاقچیان هوبره با شلیک مامورین نیروی انتظامی سربیشه متوقف شد

ساعت ۲ بامداد چهارشنبه ۹۴/۷/۱۵ مامورین پاسگاه انتظامی حسین آباد قیناب به یک خودروی وانت مشکوک شده و فرمان ایست صادر نمودند

راننده خودروی مذکور بدون توجه به فرمان ایست اقدام به فرار نموده و مامورین نیروی انتظامی نیز به تعقیب وی پرداختند

مامورین پس از مدتی تعقیب و گریز لاستیک های خودروی متخلف را هدف گلوله قرار دادند اما راننده وانت
مامورین پس از مدتی تعقیب و گریز لاستیک های خودروی متخلف را هدف گلوله قرار دادند اما راننده وانت همچنان با لاستیک پنجر به فرار ادامه می داد

نهایتا پس طی مسافتی حدود یک کیلومتر با لاستیک پاره، خودروی مذکور مجبور به توقف شد

مامورین نیروی انتظامی به تفتیش وانت پرداخته و در جریان بازرسی از درون خودروی مذکور دو عدد هوبره زنده کشف و یک متهم را در این رابطه بازداشت نمودند

مراتب به اداره محیط زیست شهرستان سربیشه گزارش شده و بلافاصله نیروهای یگان محیط زیست در محل دستگیری متخلف حضور یافتند

پرنده های کشف شده به نیروهای محیط زیست سربیشه تحویل و متهم به جرم شکار و صید غیرمجاز گونه های جانوری حمایت شده به مراجع قضایی معرفی گردید

در حال حاضر خودروی متهم در پارکینگ نیروی انتظامی توقیف بوده و هوبره ها نیز که هنگام حمل و نقل دچار جراحت شده اند در اداره محیط زیست تحت تیمار و مراقبت قرار دارند

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک هوبره معادل دویست میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست مبلغ چهارصد میلیون ریال به حساب دولت واریز نماید

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد

پايگاه خبرى
ديده بان محيط زيست و حيات وحش ايران

www.iew.ir