کارشناس اسرائیلی: ایران بزرگ‌ترین برنده و عربستان بزرگ‌ترین بازنده جنگ سوریه است

کارشناس اسرائیلی: ایران بزرگ‌ترین برنده و عربستان بزرگ‌ترین بازنده جنگ سوریه است

🔻مردخای کیدار، کارشناس امور خاورمیانه:
🔹ایران از فرصت نیت‌های بد دولت اوباما و اولویت بندی دولت ترامپ استفاده کرد و به یک برنده واضح در جنگ سوریه تبدیل شد
🔹هیچ کسی در جهان نمی تواند ایران را از سوریه بیرون کند و اسرائیل، اروپا و آمریکا باید این حقیقت را بفهمند که ایران اکنون بر بخش‌های بزرگی از عراق، سوریه و لبنان مسلط شده است
🔹 اکنون به جای سوریه، ایران را در همسایگی مستقیم خود می‌بینیم. حزب الله در حال حاضر بازوی مهم و قوی ایران به شمار می‌رود
🔹بشار اسد به زودی اعلام پیروزی می‌کند و این همزمان با پیروزی‌های گروه‌های وابسته به ایران در لبنان، یمن و عراق است تا عربستان ، بزرگترین بازنده در این نبردها باشد
🔹 قیمت‌ نفت کاهش یافته و به شکلی موازی ریخت‌ و پاش‌های عربستان برای دوستانش رو به افزایش است و عربستان در کمتر از ۵ سال ورشکسته خواهد شد

منبع: فارس

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics