اتحاد شوروی دوباره احیا شود..۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۷.. کانال ژئوپولیتیک ایرانی👇👇👇

اتحاد شوروی دوباره احیا شود

1 مرداد 1395 ساعت 18:17

رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه خواستار احیای دوباره اتحادیه جماهیر شوروی سابق شد.

دیدبان روسیه: رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه خواستار احیای دوباره اتحادیه جماهیر شوروی سابق شد.

«ولادیمیر ژیرینوفسکی» رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه امروز در صفحه خود در شبکه تویتر نوشت: اتحادیه جماهیر شوروی سابق با عضویت تعدادی از کشورهای منطقه از جمله تاجیکستان باید دوباره ایجاد شود.

این سیاستمدار روس ادامه داد: اگر کشورهای منطقه خواهان احیای دوباره اتحاد شوروی باشند این اتحادیه مجددا احیا می‌شوند و کشورهای ایران و ترکیه نیز می‌توانند در این اتحادیه عضو شوند.

ژیرینوفسکی با اشاره به اینکه اتحادیه شوروی جدید باید در شکل اتحاد جماهیر آزاد اجتماعی تاسیس شود، گفت: کشورهایی مانند روسیه، آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، ترکیه، ایران، سوریه، عراق، قرقیزستان، ترکمنستان، اوکراین، گرجستان، مولداوی، ازبکستان و تاجیکستان می‌توانند عضو این اتحاد شوند.

این سیاستمدار روس در گذشته نیر با بیانیه‌های ماجراجویانه خود در مسائل مختلف معروف بود.

وی از جمله چندین مرتبه پیشنهاد کرده بود که روسیه باید با تاجیکستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی نظام روادید راه اندازی کند.

در حال حاضر در رابطه به پیشنهاد اخیر این سیاستمدار روس تاکنون هیچ کشوری واکنشی نشان نداده است.

منبع: فارس

کانال ژئوپولیتیک ایرانی👇👇👇
@irgeopolitics