سند راهبرد دفاعی جدید آمریکا درباره ایران چه می‌گوید؟.. در این سند آمده است:

سند راهبرد دفاعی جدید آمریکا درباره ایران چه می‌گوید؟

🔹در خلاصه ۱۱ صفحه‌‌ای سند «راهبرد دفاع ملی» آمریکا ۶ بار به نام ایران اشاره شده است. در این سند آمده است:

🔹ایران، کماکان به کاشتن بذر خشونت ادامه می‌دهد و مهم‌ترین چالش برای ثبات منطقه خاورمیانه است.

🔹کشورهایی مانند کره شمالی و ایران، با دنبال کردن برنامه تسلیحات اتمی یا حمایت از تروریسم، مناطق را بی‌ثبات می‌کنند.

🔹در خاورمیانه، ایران مشغول رقابت با کشورهای همسایه است؛ این کشور همزمان با ایجاد یک هلال نفوذ و بی‌‌ثباتی، از طریق استفاده از فعالیت‌های تروریستی دولت-پایه، شبکه گروه‌های نیابتی و برنامه موشکی مشتاقانه به دنبال دستیابی به هژمونی منطقه‌ای است.

🔹رژیم‌های سرکش مانند کره شمالی کماکان به دنبال دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی و توانمندی‌های موشکی دور برد هستند و در پاره‌ای موارد، چنانکه در صادرات موشک‌های بالستیک به ایران دیده شد، سیاست اشاعه این توانمندی‌ها به بازیگران مخرب را پیگیری می‌کنند.

🔹وزارت دفاع آمریکا به تلاش‌های خود برای مهار کشورهایی مانند کره شمالی و ایران، غلبه بر تهدیدهای تروریستی علیه ایالات متحده و تثبیت دستاوردهایمان در عراق و افغانستان ادامه خواهد داد.

🔹ما اقدام به ایجاد ائتلاف‌های ماندگار خواهیم کرد تا دستاوردهایی که در عراق، افغانستان، سوریه و جاهای دیگر به دست‌ آورده‌ایم را تثبیت کرده و به موازات قطع منابع قدرت تروریست‌ها و موازنه ایران، از شکست پایدار تروریست‌ها حمایت کنیم.

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics