🔴عربستان به دنبال مذاکره با ایران بعد از شکست در سوریه و یمن.. 🔻پایگاه رأی الیوم نوشت:

🔴عربستان به دنبال مذاکره با ایران بعد از شکست در سوریه و یمن

🔻پایگاه رأی الیوم نوشت:
🔹 کویت مأمور شده که مسیر گفت‌وگوها با ایران را هموار کند و از تنش موجود بین برخی کشورهای عضو شواری همکاری خلیج به ویژه عربستان و ایران بکاهد
🔹ایران و عربستان در سوریه و عراق و یمن درگیر جنگ‌هایی نیابتی علیه یکدیگر هستند و خودداری حجاج ایرانی از سفر به عربستان برای مراسم حج سال گذشته و مسأله ادعای امارات بر مالکیت جزایر سه گانه ایرانی تنش میان این کشورها را افزایش داده است
🔹عربستان دیگر در موضع قدرت نیست تا مثل گذشته نظرات خود را به دیگران تحمیل کند و با توجه به کاهش سود این کشور از فروش نفت، ریاض در جایگاهی نیست مواضع سخت‌گیرانه تری اتخاذ کند
🔹موفقیت میانیجگری کویت یا شکست آن در جایگاه اول به نرمشی است که عربستان آماده‌است در مواضع خود داشته باشد

منبع: عصر دیپلماسی

عضویت در کانال ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics