به اقتدار جهانی ایران میاندیشیم ارتباط با ما: هاشم منفرد @irgeopoliticsmail [email protected] انسانی کتاب: مرجع تخصصی کتب علوم انسانی ensaniketab.ir سایت ما: www.irgeopolitics.com
اتریشیها انرژی خورشیدی در ایران تولید میکنند.. بخش دوم …پروژههای جانشین
اتریشی ها انرژی خورشیدی در ایران تولید می کنند
بخش دوم
پروژه های جانشین
جعفر سیگارودی، معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان انرژی های نو ایران “سانا” که وابسته به وزارت نیرو می باشد، به طور غیر مستقیم راهبرد نهفته در این اقدام را تأیید می کند. او گفت: “ما می خواهیم در مصرف انرژی های فسیلی صرفه جویی کنیم. هر اندازه که این صرفه جویی ها بیشتر باشد، پول بیشتری برای گسترش انرژی های تجدید پذیر در دسترس خواهد بود.” طرح پیشنهادی: تا سال ٢٠٢١ باید هر سال ١٠٠٠ مگاوات (MW) انرژی تجدید پذیر تولید گردد، به خصوص از طریق انرژی های بادی و خورشیدی، و همچنین زیست توده ای (یک منبع تجدید پذیر انرژی که از مواد و زباله های زیستی به دست میآید) و گرمایش زمین (انرژی حرارتی که در پوستهٔ جامد زمین وجود دارد).
کی پی وی سولار قصد دارد پس از اتمام نیروگاه ١,٢ مگاواتی که حدود یک میلیون یورو هزینه آن در یک سرمایه گذاری مشترک ٥٠:٥٠ بوده و تماما از منابع مالی خود تامین شده است، حدود ٥ تا ٦ پارک خورشیدی دیگر نیز تاسیس کند. هر یک از این پارک ها ظرفیتی برابر ١٠ مگاوات خواهند داشت.
دو صندوق سرمایه برای تأمین بودجه اولین پروژه های بعدی رقابت می کنند. کیوتو سولار و فرنیا که هر دو از جمله شرکای مورد علاقه کی پی وی سولار به شمار می روند، در این پروژه ها نیز همانند پروژه آزمایشی در کرمان حضور دارند. کیوتو سولار صفحه های خورشیدی خود را در شهر زنکت فایت آن در گلان در کرنتن تولید می کند. ٤٥٦٠ قطعه از این صفحه ها در کرمان نصب شده اند. شرکت فرنیوس از اتریش علیا اینورترهای مورد نیاز را تامین می کند؛ در ایران تا کنون ٣٨ قطعه به کار رفته اند.
این سفر با دعوت کی پی وی سولار انجام گردید.
منبع: عصر دیپلماسی
بخش اول در کانال ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics