گوگل هم اپلیکیشن‌های ایرانی را حذف کرد

#ژئوپولیتیک_و_فضای_مجازی

گوگل هم اپلیکیشن‌های ایرانی را حذف کرد

به نظر می‌رسد دامنه تحریم‌های فناوری علیه کاربران ایرانی در حال افزایش است. بعد از آنکه هفته گذشته اپل ده‌ها اپلیکیشن کسب وکارهای ایرانی (متعلق به بخش خصوصی) را از روی فروشگاه نرم‌افزار خود حذف کرد حالا ظاهرا نوبت به گوگل پلی رسیده که برخی اپلیکیشن‌های مشهور در زمینه تاکسی آنلاین را حذف کند. هم اکنون اپلیکیشن‌های اسنپ، تپسی و اسنپ‌فود از جمله برنامه‌هایی هستند که از جمعه از روی پلی استور گوگل حذف شده‌اند.

در مورد گوگل البته اوضاع به اندازه اپل نگران‌کننده نیست و کاربران ایرانی این امکان را دارند تا از طریق فروشگاه‌های نرم‌افزار جایگزینی مثل کافه بازار، مایکت و... به اپلیکیشن‌های ایرانی دسترسی داشته باشند. با این حال بسیاری از کاربران ایرانی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که نتیجه این تحریم‌های جدید در حوزه فناوری نه دولت ایران بلکه مردم و به خصوص بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها هستند./دنیای اقتصاد

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics