به اقتدار جهانی ایران میاندیشیم ارتباط با ما: هاشم منفرد @irgeopoliticsmail [email protected] انسانی کتاب: مرجع تخصصی کتب علوم انسانی ensaniketab.ir سایت ما: www.irgeopolitics.com
💠💠 ادامه نفت سوریه را ما گرفتیم، آیا ترامپ میخواهد آن را به ایران بدهد؟
💠💠 ادامه نفت سوریه را ما گرفتیم، آیا ترامپ می خواهد آن را به ایران بدهد؟
🖌این امر میتواند برای ایران که احتمال دارد همزمان با این تاریخ دوباره کنترل منابع نفتی سوریه را در اختیار بگیرد، بسیار زیانآور باشد.همانطور که چاگای زاریل، مدیر کل وزارت اطلاعات اسرائیل گفته است، اگر ایالات متحده و متحدان آن قصد دارند از گسترش منطقهای ایران جلوگیری کنند، این مأموریت باید ابتدا از سوریه آغاز شود.همچنین، اگر مذاکرات صلح واقعی وجود داشته باشد، حضور نظامی ایالات متحده در سوریه از جهت اهرمهای موثر مذاکره این کشور تاثیر زیادی دارد".
🖌به گفته زاریل:" اگر یک تعهد واقعی برای مقابله با ایران وجود داشته باشد، ابتدا باید در سوریه انجام شود. اگر این کار در سوریه انجام نشود، ما این کمپین را از دست خواهیم داد... در این راستا حضور نیروهای آمریکایی بسیار مهم است ... این حضور به واشنگتن برای حضور در میز تعیین آینده سوریه یک صندلی می دهد." اگر نیروهای ایالات متحده خاک سوریه را ترک کنند، کردها احتمالا توافق خود با رژیم سوریه را بر هم زده و گروههای مسلح سنی را در برابر سرکوب رژیم اسد تنها خواهند گذاشت. سپس نیروهای مورد حمایت ایران برای کسب کنترل بر این مناطق حرکت خواهند کرد تا پروژه ایجاد کریدور زمینی "از تهران تا بیروت" را تکمیل کنند. اگر ترامپ یک استراتژی واقعی برای سوریه نداشته باشد در واقع او یک استراتژی واقعی در برابر ایران ندارد.
🖌ملیسا دالتون، عضو ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی، در این باره معتقد است: " در این صورت ایران شبکه "پروکسیهای"، محورمقاومت خود را به یک ارتش مقاومت منطقه ای تبدیل خواهد کرد." به گفته او ایران اکنون بیش از 250 هزار نیروی پروکسی به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت نفوذ خود در سراسر منطقه دارد. رهبران اپوزیسیون سوریه از ایالات متحده خواستهاند تا با کردها و رهبران محلی عرب سنی همکاری کنند تا کنترل مناطق آزاد شده را تثبیت کنند و به سازماندهی حکومت محلی کمک کنند.
🖌موعاض مصطفی، مدیر اجرایی "نیروی اضطراری سوریه" - یک سازمان غیر دولتی که با مخالفان سوری کار می کند- در این باره گفت: "کسانی که با دولت اسلامی- داعش- عراق جنگیدهاند نمیخواهند پس از داعش تحت حکومت اسد و ایران زندگی کنند." به گفته این مقام اپوزیسیون سوریه:" "این فوق العاده مهم است که کنترل این مناطق نفتی غنی که هم اکنون تحت اختیار ماست دست ایران نیفتد.. ما کنترل بخش اعظم نفت سوریه را تحت اختیار داریم و نباید آن را از دست بدهیم."
✍جاش روگین
واشنگتن پست
نقل از کانال: خانم افروز فرخی
ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics