قاسمی: هیات سعودی صرفا برای بازدید از ساختمان‌های دیپلماتیک می‌آید …بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه

قاسمی: هیات سعودی صرفا برای بازدید از ساختمان‌های دیپلماتیک می‌آید


بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت تبادل هیات میان ایران و عربستان صرفا برای بازدید از اماکن دیپلماتیک طرفین پس از قطع روابط صورت می‌پذیرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیات سعودی صرفا برای بازدید از ساختمان‌های دیپلماتیک می‌آید؛ زیرا پس از قطع روابط دو کشور، این ساختمان‌ها خالی بوده است. در عین حال ما هم از ساختمان های خود در عربستان بازدید خواهیم کرد. این توافقی دوجانبه بوده که هیات های ایرانی و عربستانی برای بازدید از اماکن دیپلماتیک خود در ریاض و تهران به کشورهای مقابل سفر کنند.

قاسمی افزود: ویزای طرف سعودی مدتهاست صادر شده ولی بنا به دلایلی که مرتبط با خود آن ها است تا کنون نیامده اند و احتمالا سفر آن ها به بعد از ایام حج موکول شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: خبر برخی رسانه‌ها درباره غرامت بی اساس و اشتباه است و این سفر ربطی به بحث غرامت ندارد و تاکنون در این خصوص صحبتی نشده است و چنین بحثی مطرح نیست.

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics