دیپلماسی ایرانی:. 🔴خروج روس‌ها از نوژه؛ غیبت موقتی یا وداع دائمی؟

دیپلماسی ایرانی:
🔴خروج روس‌ها از نوژه؛ غیبت موقتی یا وداع دائمی؟

🔹ساعاتی پس از آنکه سخنگوی وزارت خارجه ایران خبر داد استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان عجالتا پایان یافته، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تمام جنگنده‌های روسی فعال در نوژه به پایگاه‌های خود در خاک این کشور بازگشته‌اند و سفیر روسیه در تهران هم تائید کرد در حال حاضر هیچ کدام از نیروهای روسی در پایگاه نظامی نوژه باقی نمانده‌اند.
🔹گزارش پایگاه خبری روسی «راشاتودی» نشان می‌دهد سال گذشته مسکو و تهران توافقنامه‌های نظامی را با هم امضا کرده بودند که بر آن اساس به روس‌ها اجازه می‌داد در همدان مستقر شوند.
🔹آنطور که مارک کاتز، استاد دانشگاه جورج میسون آمریکا در سایت لوب‌لاگ نوشته مسکو در پیامی کوتاه به واشنگتن اطلاع داد که جنگنده‌های آن از ایران به سوی عراق و سوریه به پرواز درخواهند آمد و به نیروهای ائتلاف هشدار داد که در مسیر جنگنده‌های آن قرار نگیرند.
🔹عماد آبشناس، پژوهشگر مرکز مطالعات جهان دانشگاه تهران در اسپوتنیک‌نیوز نوشته: «احتمال دارد هر لحظه مقامات نظامی و امنیتی دو کشور صلاح بدانند این پروازها از سر گرفته شود و یا پروازهای دیگر از فرودگاه همدان و یا فرودگاه‌های دیگر ایران انجام گردد. ظاهرا دیگر وقت آن رسیده که مدتی ایران و روسیه مجددا چراغ خاموش حرکت کنند تا در زمان مناسب بمب‌های خبری دیگر خود را منفجر کنند. در پایان باید به این نکته توجه داشت که آقای قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دقیقا گفته "عجالتا پرواز هواپیماهای روسیه از پایگاه همدان متوقف شده" نه نهایتا، به این معنا که این پروازها ممکن است در هر زمانی از سر گرفته شود.»

منبع:
http://vaghtiran.ir/fa/news/548

@irgeopolitics