🔹دولت عراق برای توسعه میادین نفت کرکوک با بی‌پی مذاکره می‌کند.. /کردپرس

🔹دولت عراق برای توسعه میادین نفت کرکوک با بی‌پی مذاکره می‌کند

🔺دولت عراق می گوید مذاکره با شرکت عظیم نفتی بریتانیایی بی‌پی را برای توسعه میادین نفتی کرکوک آغاز خواهد کرد.

🔺به گفته وزیر نفت عراق دولت این کشور قصد دارد با قراردادی محکم تولید نفت کرکوک را از ۴۷۰ هزار به ۷۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

🔺شهر کرکوک جزو اقلیم کردستان عراق نیست، اما بعد از حمله گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به شمال عراق در سال ۲۰۱۴ و دفاع نیروهای پیشمرگ از این شهر، کنترل آن عملا به دست دولت خودگردان کردستان افتاد.

🔺اما پس از همه‌پرسی استقلال کردستان، نیروهای دولتی عراق وارد کرکوک شدند و کنترل شهر به دست دولت مرکزی افتاد./کردپرس

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics