🔴 تلاش کویت برای آغاز گفت‌وگوهای راهبردی میان تهران و کشورهای عربی منطقه

🔴 تلاش کویت برای آغاز گفت‌وگوهای راهبردی میان تهران و کشورهای عربی منطقه

خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت، در مصاحبه با روزنامه النهار، از مشارکت کویت در نشست سران آمریکا و کشورهای عربی خلیج فارس که قرار است در 23 ماه می جاری در ریاض برگزار شود، خبر داد و گفت: کشورهای عضو شورای همکاری، به دنبال ایجاد تعادل با کشورهای بزرگ می باشند و در این نشست هیچ گونه ائتلاف نظامی جدیدی میان ایالات متحده و کشورهای مذکور ایجاد نخواهد شد.
وی تلویحاً به حضور ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست مذکور اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور روسیه به منظور بررسی مسائل منطقه، توسعه روابط آن کشور با کشورهای عضو شورای همکاری، نتایج انتخابات ایران که به زودی برگزار می شود، در این نشست شرکت می کند.
وی بررسی روابط ایران و کشورهای عضو شورای همکاری را ازجمله مهم ترین محورهای مورد بحث در نشست مذکور دانست و اظهار داشت: کویت بویژه پس از سخنان اخیر ولی ولی عهد عربستان مبنی بر این که هیچ گونه زمینه مشترکی میان ریاض و تهران وجود ندارد، برای ایجاد همگرایی جهت آغاز گفت و گوهای راهبردی میان تهران و کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) تلاش می‌کند.

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics