هیلی: قطعنامه‌ تازه‌ای به شورای امنیت ارائه می‌کنیم.. 🔸نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت:

هیلی: قطعنامه‌ تازه‌ای به شورای امنیت ارائه می‌کنیم

🔸نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت:

🔹برخی از کشورها نه تنها به همکاری اقتصادی با کره شمالی ادامه می‌دهند، بلکه بر خلاف قوانین بین‌المللی، این همکاری‌ها را نیز تشویق میکنند.
🔹در روزهای آینده قطعنامه‌ای را برای افزایش متناسب فشارها بر کره شمالی، ارائه خواهیم کرد. فعلا نمی‌خواهم در مورد جزئیات قطعنامه صحبت کنم.
🔹 تنش فزاینده اخیر از سوی کره شمالی، نیازمند پاسخ فزاینده به این کشور است.
🔹بخش اعظم بار فشار بر کره شمالی، بر دوش چین است، چراکه ۹۰% روابط اقتصادی کره شمالی، با این کشور است.


هیلی: به دنبال هسته‌ای‌زدایی از شبه جزیره کره هستیم

🔸نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت:

🔹امروز روز تاریکی است. اقدام کره شمالی در پرتاب موشک، نه تنها خطرناک بلکه بی‌پروا و تحریک‌آمیز بود.
🔹آمریکا به دنبال درگیری نیست، بلکه به دنبال اجتناب از آن است. ما تنها به دنبال هسته‌ای زدایی از شبه جزیره کره هستیم.
🔹این هشداری برای جهان است. اگر با هم عمل کنیم، می‌‌توانیم از یک فاجعه جلوگیری کرده و جهان را از یک تهدید خطرناک رها کنیم.


🔹نماینده آمریکا در سازمان ملل:
در صورتی که مبادلات تجاری چین با کره شمالی ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت باشد، پکن روابط تجاری‌اش با آمریکا را در معرض خطر قرار داده است.

مخالفت روسیه با تهدید نظامی کره شمالی

🔹 معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، در نشست فوق‌العاده شورای امنیت با استفاده از تحریم و اقدام نظامی برای مقابله با کره شمالی مخالفت کرد و این اقدامات را «غیرقابل قبول» خواند.

منبع: فارس

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics