رهبر منطقه کاتالونیا: رای همه پرسی الزام آور است.. ژئوپولیتیک ایرانی

رهبر منطقه کاتالونیا: رای همه پرسی الزام آور است

🔹رهبر منطقه خودمختار کاتالونیا می گوید همه پرسی روز یک شنبه برای استقلال از اسپانیا، الزام آور است و آنها باید این رای را اعمال کنند.

🔹با این حال وی بلافاصله اضافه کرد که او بدنبال یک انشقاق و جدایی آسیب زا از اسپانیا نیست بلکه خواستار تفاهمی جدید با مادرید است.

🔹کارلوس پوجدمان رهبر منطقه کاتالونیا اسپانیا روز دوشنبه گفت که کاتالونیا کمیسیون مخصوصی برای تحقیق درباره سوء استفاده پلیس اسپانیا در حمله به رای دهندگان و زخمی شدن بیش از ۹۰۰ نفر در جریان همه پرسی استقلال تشکیل خواهد داد.

🔹پوجدمان همچنین گفت که با دولت مرکزی اسپانیا تماسی نداشته است و از ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا خواست نظرش را درباره میانجیگری اتحادیه اروپا در مورد مذاکرات آینده کاتالونیا اعلام کند.

🔹او همچنین مغایر با سخنان روز گذشته اش گفت که نتیجه نهایی همه پرسی دوشنبه یا سه شنبه به پارلمان کاتالونیا فرستاده نمی شود/ یورونیوز

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics