چین دو فضانورد را در پروژه‌ای با هدف توسعه توانایی اکتشافات فضایی راهی مدار زمین کرده است

چین دو فضانورد را در پروژه ای با هدف توسعه توانایی اکتشافات فضایی راهی مدار زمین کرده است.
🔹این فضانوردان در ساعت ۲۳:۳۰ به وقت گرینویچ از مرکز پرتاب ماهواره جیکوان در شمال چین راهی فضا شدند.
🔹ماموریت آنها پهلو گرفتن در کنار ایستگاه فضایی تیانگونگ ۲ و صرف ۳۰ روز در آن است. در این ماموریت توانایی این ایستگاه برای اقامت خدمه محک زده می شود.
🔹این در کنار ماموریت های قبلی تلاشی برای اعزام انسان به ماه و مریخ تلقی می شود. ایستگاه تیانگونگ یک پیشتر در سال جاری از رده خارج شد.

@irgeopolitics