مقام سابق پنتاگون: اقدام تقابلی آمریکا در برابر تهران، تهدیدی برای خود آمریکا است

مقام سابق پنتاگون: اقدام تقابلی آمریکا در برابر تهران، تهدیدی برای خود آمریکا است

🔹 «اندرو اگزام» کارشناس ارشد مسائل سیاسی در نشریه «آتلانتیک» اعلام کرد: «به اعتقاد من، با وجود دولت کنونی در آمریکا، خطرات واقعی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند. چرا که به نظر من این تمایل در دولت جدید آمریکا وجود دارد که دارایی‌های ایران را بیش از پیش در معرض خطر قرار دهد».

🔹 دولت جدید آمریکا این تمایل را نیز دارد تا با ایران به خاطر برخی از اقداماتی که در حال انجام آن است، وارد نبرد شود.

🔹 من عمیقا معتقدم که نوعی تلاش گسترده جنگ‌طلبانه نه تنها در خصوص رئیس‌جمهور جدید آمریکا بلکه در میان برخی از نزدیک‌ترین مشاورانش در قبال ایران وجود دارد.

🔹 اگر ایران بخواهد می‌تواند درگیری‌ها در عراق را افزایش داده و نظامیان آمریکایی را با خطراتی در این منطقه مواجه سازد، آنها قادرند این کار را انجام دهند.»

🔹 متأسفانه به اعتقاد من بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز احساس می‌کنند که آمریکا می‌تواند جنگی را با هزینه پایین آغاز کند. آنها تصور می‌کنند آمریکا می‌تواند به ایران سیلی بزند و ایران نیز همینطور بدون واکنش نشسته است و پاسخی نمی‌دهد.

🔴 http://fna.ir/60DOMC

@irgeopolitics