پنتاگون از شلیک هشدار نیروی دریایی آمریکا به قایق ایرانی در خلیج فارس خبر داد

پنتاگون از شلیک هشدار نیروی دریایی آمریکا به قایق ایرانی در خلیج فارس خبر داد

🔹مقامات نظامی آمریکا به رویترز گفته‌اند که ۴ قایق‌ سپاه با سرعت زیاد در حال نزدیک شدن به کشتی آمریکایی در تنگه هرمز بودند که بالگرد آمریکایی مستقر در کشتی، سه مرتبه به سمت قایق های ایرانی تیر هشدار شلیک کرده است
🔹مقامات پنتاگون که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که کشتی «یو اس اس ماهان» آمریکا تلاش کرد که با قایق‌ها ارتباط رادیویی برقرار کند اما سرنشینان این قایق‌ها به درخواست‌ها در این خصوص پاسخ ندادند
🔹وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده پس از آنکه روز یکشنبه قایق‌های ایرانی حاضر به توقف نشدند تیر هشدار شلیک شد و بالگردهای نیروی دریایی آمریکا منورهای دودزا پرتاب کردند

⭕ واکنش سخنگوی کاخ سفید به رویارویی امروز شناورهای ایرانی با کشتی نظامی آمریکا در تنگه هرمز:

▪دیدن رفتار شناورهای ایرانی در رویارویی با کشتی‌های آمریکایی در تنگه هرمز، برای ما تبدیل به یک عادت شده ولی باید بگویم که این اقدام آنها، غیرحرفه‌ای و غیرایمن است.

▫ما قصد ایرانیان از این کار را نمی‌دانیم ولی رفتار آنها غیرقابل قبول است.

▪این اقدام ایرانی‌ها نگران‌کننده است و احتمال افزایش غیرضروری تنش و خطای محاسباتی را بالا می‌برد حال آنکه سیاست ما بر کاهش تنش‌ها استوار است.

▫ سربازان آمریکایی توانایی دفاع از خود در هنگام مواجهه با تهدیدات را دارند.

منبع: فارس

عضویت در کانال ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics