۱۳۹۶/۰۲/۲۰

1396/02/20
­سازمان ملل متحد روز چهارشنبه هشدار داد در صورتي که بحران در ساحل غربي يمن به ويژه حديده، شهر بندري واقع در ساحل درياي سرخ وخيم تر شود، تا نيم ميليون نفر يمني با خطر آواره شدن مواجه هستند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از صنعا، شابيه مانتو، سخنگوي کميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل متحد در يمن اعلام کرد «از يکصد هزار تا نيم ميليون نفر در يمن با خطر آواره شدن مواجه هستند و اين در حالي است که وخيم شدن اوضاع انساني در استان تعز در جنوب غربي يمن ادامه دارد».
حديده در تماسي تلفني با خبرگزاري فرانسه هشدار داد «وخيم شدن اوضاع انساني حتي بدون تشديد بحران نيز ادامه دارد».
به گفته کميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل، بيم ها از آواره شدن گسترده جمعيت بر اثر وخيم شدن امنيت غذايي که به سطحي بحراني رسيده، تشديد شده است.
سخنگوي کميسارياي عالي سازمان ملل با اشاره به اين مطلب که آوارگان از شهرهاي تعز و شهر بندري مخا و ساير شهرها مي آيند، اعلام کرد زنان و کودکاني که در خيابان هاي حديده به گدايي روي آورده اند، بيش از پيش زياد شده اند.

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics