استخراج ۴۰ میلیون بشکه نفت خام از میادین نفتی اقلیم کردستان توسط یک شرکت انگلیسی

استخراج 40 میلیون بشکه نفت خام از میادین نفتی اقلیم کردستان توسط یک شرکت انگلیسی

شرکت گولف کیستون اعلام کرد از زمان آغاز استخراج نفت خام در اقلیم کردستان تاکنون 40 میلیون بشکه نفت خام استخراج کرده است.

به گزارش کردپرس، شرکت انگلیسی گولف کی ستون با بیان این که تاکنون در میادین نفتی اقلیم کردستان 40 میلیون بشکه نفت خام استخراج کرده اعلام کرد تلاش می کند سطح برداشت نفت را در میزان کنونی 38000 بشکه در روز حفظ کند.

گولف کیستون در بیانیه ای اعلام کرد به سطح مورد انتظار خود در تولید نفت خام در اقلیم کردستان دست یافته و روزانه حدود 38000 بشکه نفت خام از میدان شیخان استخراج می کند و در صورت سرمایه گذاری بیشتر میزان استخراج می تواند تا 40 درصد افزایش یابد.

این شرکت همچنین از پرداخت 15 میلیون دلار دستمزد تولید نفت از سوی دولت اقلیم کردستان عراق خبر داد.

گولف کیستون از دو سال پیش با کاهش قیمت نفت و ناتوانی دولت اقلیم کردستان در پرداخت دستمزد، با بحران مالی روبه رو شده بود. تعدادی از شرکت های نفتی خارجی به دلیل بحران مذکور اقلیم کردستان را ترک کردند. اربیل قول داده است از این به بعد دستمزد شرکت های نفتی خارجی را به صورت منظم پرداخت کند.

به گفته شرکت گولف کیستون، نفت استخراج شده از میدان شیخان از کیفیت بسیار خوبی نسبت به نفت میادین دیگر برخوردار است و به همین دلیل دولت اقلیم کردستان به این شرکت گفته است نفت خام استخراج شده را از طریق خط لوله کرکوک- جیحان به ترکیه صادر نمی کند بلکه از طریق تانکر به ترکیه ارسال می کند.

کردپرس

ژئوپولیتیک ایرانی
@Irgeopolitics